//
کدخبر: ۴۴۹۶۷۹ //

تنظیم هورمانوهای جنسی زنان و مردان با این گیاهان

هورمون های جنسی استروژن و تستوسترون هم در بدن زنان و هم در بدن مردان تولید و ترشح می شود.

تنظیم هورمانوهای جنسی زنان و مردان با این گیاهان
به گزارش فرتاک نیوز،

میزان ترشح این هورمونها در هر دو جنس مقدار مشخص و متفاوتی دارد. عدم تعادل در مقدار این هورمونها در بدن زنان و مردان پیامدهای جسمی و روانی مخربی دارد. عواملی نظیر برخی از بیماریها، داروهای شیمیایی، عوامل ژنتیکی و تومورهای سرطانی می توانند تعادل این هورمونها را بر هم زنند. معمولا در بدن زنانی که سطح استروژن پایینی دارند ترشح هورمون جنسی تستوسترون زیاد است و مشکلاتی نظیر کیست تخمدان، ناباروری و غیره رخ می دهد. علاوه بر داروهای شیمیایی برخی از گیاهان دارویی نیز می توانند تعادل در هورمونهای جنسی را برقرار نمایند. در زیر به معرفی این گیاهان دارویی می پردازیم.

گیاه دونگ کویی تنظیم کننده هورمون های جنسی

یکی از گیاهان که برای زنان بسیار مفید است گیاه دونگ کویی است. ریشه این گیاه از هزاران سال پیش مورد استفاده قرار می گرفت. گیاه دونگ کویی در بسیاری از مشکلات سیکل قاعدگی زنان مانند دردهای قاعدگی، سندروم پیش از قاعدگی، قاعدگی های نامنظم، علائم یائسگی و .... مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه مانند هورمون استروژن در بدن زنان عمل می کند و به تعادل هورمونها در بدن زنان کمک می نماید.

البته بهتر است زنان در دوران بارداری و شیردهی و یا کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند و یا در دوران سرماخوردگی و آنفولانزا از گیاه دونگ کویی استفاده نکنند.

گیاه توت مار گیاهی مفید برای زنان

یکی از گیاهانی که به تعادل هورمون های جنسی در بدن زنان کمک می نماید گیاه توت مار است. این گیاه مشکلاتی نظیر قاعدگی دردناک، قاعدگی های نامنظم و علائم یائسگی را بهبود می بخشد. این گیاه علائمی نظیر گرگرفتگی در دوران یائسگی را بهبود می بخشد و اثر محافظتی در برابر کاهش توده استخوانی در دوران یائسگی دارد. شرکت های داروسازی این گیاه را به فرم قرص و کپسول درآوردند و در دسترس افراد قرار داده اند.

با شیرین بیان هورمون های خود را تنظیم کنید

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ریشه گیاه شیرین بیان حاوی موادی است که سطح هورمون تستوسترون را کاهش می دهد، همچنین حاوی فیتو استروژن است و همانند هورمون استروژن در بدن زنان عمل می نماید و در تعادل هورمون های جنسی در بدن آنها موثر است.

• ساپالمتو و هورمون تستوسترون

از دیرباز مردم اروپا عصاره ساپالمتو را برای درمان مشکلات مربوط به غده پروستات استفاده می کردند. امروزه گیاه ساپالمتو یکی از 10 گیاهی است که در آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد و همگان این گیاه را می شناسند. بیش از 2 میلیون مرد آمریکایی از گیاه ساپالمتو برای درمان بزرگی خوش خیم غده پروستات استفاده می کنند. عصاره گیاه ساپالمتو از تبدیل هورمون تستوسترون به دهیدرو تستوسترون جلوگیری کرده و میزان دهیدرو تستوسترون را در بدن زنان نیز کاهش می دهد و از این طریق در بهبود سندروم تخمدان پلی کیستیک موثر است.

چای نعنا و کاهش سطح هورمون تستوسترون

یکی از مواردی که به تنظیم هورمون های جنسی در بدن زنان کمک می نماید دم کرده گیاه نعنا است. مطالعه ای که در زنان ترکیه ای مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک انجام شد نشان داد که زنانی که از چای نعنا دو بار در روز استفاده می کردند سطح هورمون تستوسترون کمتری نسبت به زنانی که از این چای استفاده نمی کردند داشتند.

• در تنظیم هورمون های خود گیاه پنج انگشتی را فراموش نکنید

گیاه پنج انگشتی در بهبود مشکلاتی نظیر سندروم پیش از قاعدگی، کاهش سطح هورمون پروژسترون، اختلال در تخمک گذاری، سیکل قاعدگی نامنظم، آمنوره یا قطع قاعدگی موثر است. امروزه برخی از کارخانجات داروسازی عصاره استخراج شده از این گیاه را به فرم کپسول و قطره های خوراکی تولید کرده اند، بهتر است این گیاه یکبار در روز و با معده خالی و ترجیحا 1 ساعت قبل از صبحانه مصرف شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۶۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان