//
کدخبر: ۸۹۷۲۳ //

هورمونی که مانع گریه مردان می شود

هورمون ها و شرایط اجتماعی در تولید گریه نقش دارند. هورمون تستوسترون که در مردان بیشتر است مانع گریه می شود.

هورمونی که مانع گریه مردان می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

احساسات در زندگی مردان در پشت سر و در زندگی زنان در پیش رو قرار دارند. هورمون تستوسترون بر احساسات مردان تاثیر میگذارد و باعث میشود آنها بیشتر به طبقه بندی و تفکر منطقی بپردازند. به نظر میرسد زنان طبیعتاً با عواطف خود بیشتر در تماس هستند ، در حالی که مردان باید روی این قضیه کار کنند و اگر این کار را بکنند شرایط کاملا برابر میشود. آنها دارای روابط شادتر و زندگی سعادتمندانهتری خواهند بود.گریه

بر اساس تحقیقات جدید، مجاری اشکی مردان بزرگ تر از زنان است و درنتیجه احتمال اینکه قطره اشک ازآنجا به سمت پلک برسد، کمتر است.

هنوز این کلیشه وجود دارد که دختران و زنان بیشتر از مردان اشک می ریزند و خیلی بیشتر از مردان احساسی می شوند و حتی برای اتفاقات خوشحال کننده می توانند اشک بریزند، اما تحقیقات در این زمینه بیانگر این است که هورمون ها و شرایط اجتماعی در تولیدگریه نقش دارند. هورمون تستوسترون که در مردان بیشتر است مانع گریه می شود.

براساس تحقیقات جدید، از نظر ساختار بدنی و بیولوژیکی نیز ممکن است این موضوع قابل اثبات باشد. مجرای اشکی با عمق کمتر و کوچک تر، زودتر پر شده و در نتیجه اشک بیشتری از چشم فرد خارج می شود که این مسئله بیشتر در خانم ها دیده می شود.

زنان ۳۰ تا ۶۴ بار در سال گریه می کنند، درحالی که مردان تنها ۶ تا ۱۷ بار در سال اشک می ریزند. این ارقام با پرسش از زنان و مردان به دست آمده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۷۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان