//
کدخبر: ۴۴۷۶۹۰ //

تاثیر مثبت کاربرد طب سوزنی در درمان ناباروری و انجام زایمان‌های ایمن

متخصص طب سوزنی و عضو هیأت علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اثرات مثبت طب سوزنی در رفع بسیاری از مشکلات گروه های مختلف بیماران از جمله درمان ناباروری و انجام زایمان‌های ایمن مادران باردار به‌خوبی دیده شده است.

تاثیر مثبت کاربرد طب سوزنی در درمان ناباروری و انجام زایمان‌های ایمن
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر شاپور بدیعی اظهار کرد: طب سوزنی یکی از رشته‌های جدید تحصیلی در حوزه پزشکی بوده که سابقه‌ای قدیمی در حوزه درمان دارد و این رشته در سال‌های اخیر به عنوان یکی رشته‌های طب مکمل جایگاه خودش را پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌های بزرگ دنیا به موضوع طب سوزنی چه در زمینه آموزش و چه در زمینه درمان پرداخته شده در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران خدمات طب سوزنی به بیماران ارائه می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طب سوزنی یکی از رشته‌های زیرمجموعه طب مکمل بوده و ما در این نوع طب به دنبال کمک به رفع نواقصی هستیم که در طب رایج راه حل مشخصی ندارند، خاطرنشان کرد: یکی از موارد طب سوزنی می‌تواند کمک کننده در خصوص رفع دردها باشد و نه فقط در تسکین آن، بلکه نقش عمده‌ای در درمان آن نقطه از بدن فرد بیمار و همچنین دیگر اختلالات موجود در آن فرد دارد.

دکتر بدیعی افزود: متخصصان طب سوزنی همچون پزشکان طب‌های رایج در حال خدمت‌رسانی به بیماران و در مسیر رفع مشکلات و دردهای آنان هستند و اثرات مثبت طب‌های سوزنی در بهبودی آنها مشاهده شده است.

متخصص طب سوزنی با اشاره به اینکه در درمانگاه طب سوزنی بیمارستان امام رضا(ع) در کنار ارائه خدمات درمانی به بیماران، آموزش‌های طب سوزنی هم به دانشجویان این رشته تخصصی صورت می‌پذیرد، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان اولین دانشگاه در کشور بوده که پذیرش و تعلیم و تربیت دانشجویان طب سوزنی را دارد و به‌زودی نخستین گروه از فارغ‌التحصیلان این رشته در ایران را تقدیم جامعه و مردم خواهد کرد و تمام تلاشمان این است که رسالت خویش را در این حوزه تخصصی به نحو احسن انجام دهیم.

دکتر بدیعی اضافه کرد: گروه طب سوزنی دانشکده طب ایرانی و مکمل مشهد همکاری‌های بسیارخوبی با گروه‌های مختلف دانشکده‌های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری و مامایی دارد و الحمدلله اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جایگاه علمی بسیارخوبی در حوزه طب سوزنی در سطح ایران و جهان برخوردار هستند.

عضو هیأت علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل مشهد افزود: متاسفانه ورود مداخله‌گران سلامت به این حوزه موجب شده که مردم تصور کنند که اثر طب سوزنی تنها در قطع و کاهش درد بوده، در حالی این نوع طب نقش موثری در درمان بیماری و بهبودی فرد بیمار دارد.

دکتر بدیعی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات رایج در زمینه طب سوزنی در حوزه زنان بوده و در تحقیقات گسترده و مشترکی که با پژوهشگران دانشکده پرستاری و مامایی مشهد داشتیم اثرات مثبت طب سوزنی را در درمان ناباروری و انجام زایمان‌های ایمن مادران باردار به‌خوبی دیده‌ایم.

وی بیان کرد: ما از مردم می‌خواهیم که جهت دریافت خدمات طب سوزنی به پزشکان متخصص فعال در این حوزه که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند مراجعه کنند و از حضور در مکان‌های نامعتبر و در نزد افراد فاقد صلاحیت لازم در این حوزه تخصصی خودداری نمایند. 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۶۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان