//
کدخبر: ۴۴۷۶۶ //

سوء استفاده از طب اسلامی در ایران؛ دامی خطرناک برای بیماران صعب‌العلاج + عکس

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت بر ضرورت مقابله با افرادی که با ادعاهای دروغین درباره طب سنتی، با جان و مال مردم بازی می‌کنند، تاکید کرد و گفت: اکثر این افراد دام خود را برای کسانی که بیماری‌های صعب‌العلاج دارند، پهن می‌کنند.

سوء استفاده از طب اسلامی در ایران؛ دامی خطرناک برای بیماران صعب‌العلاج  + عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود خدادوست با آیت‌الله اعرافی - مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیدار کرد و در نشستی با حضور معاون دادستان ویژه روحانیت و معاون دادستان عمومی و انقلاب قم، چگونگی ورود روحانیون به عرصه آموزش و درمان طب سنتی با عنوان طب اسلامی و خطرات و آسیب‌های وارده به نظام سلامت جامعه و باورهای دینی و اعتقادی مردم از این ورود غیر تخصصی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

خدادوست ضمن تاکید بر اهمیت توجه به حوزه طب سنتی، گفت: متاسفانه یکی از مواردی که امروزه در حوزه طب سنتی و با عناوین مختلفی مانند طب اسلامی، طب روایی، طب‌الصادق، طب‌الرضا و... با آن مواجه هستیم، سوء استفاده برخی از افراد از این عناوین است.

 

وی با بیان اینکه افرادی با ادعاهای دروغین درباره طب سنتی، با جان مردم بازی می‌کنند، افزود: برخی به نام طب اسلامی و سنتی، با بدیهی‌ترین مسائل پزشکی مانند واکسن و پیوند اعضا مخالفت می‌کنند که با این کار آنها برخی از مردم علاوه‌بر از دست دادن جان خود، مال خود را نیز از دست‌دادند.

 

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت تاکید کرد: اکثر این افراد دام خود را برای کسانی که بیماری‌های صعب‌العلاج دارند، پهن کرده و با منع بیماران از مراجعه به پزشکان طب رایج، آن‌ها را مجبور به استفاده از شیوه‌های درمانی نادرست و بدون مستندات علمی خود ترغیب می‌کنند.

 

وی با تاکید بر لزوم ورود حوزه علمیه کشور و اتخاذ تدبیر مناسب و معقول برای جلوگیری از ورود برخی افراد در لباس مقدس روحانیت به عرصه آموزشی و مداخله در امر درمان، گفت: در این راستا با مراجع عظام دیدار و نشست‌های تخصصی متعددی با خبرگان علوم قرآنی و حدیث برگزار کرده‌ایم و با انتشار مقالات تخصصی در این زمینه، سعی در تنویر افکار عمومی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها داشتیم.

 

وی با بیان اینکه میراث عظیمی از اسلام در طب وجود دارد و تکیه اسلام بر پیشگیری از بیماری‌ها و رعایت مسائل بهداشتی است، ادامه داد: تاکنون 10 همایش ملی با عنوان «نظام سلامت در اسلام» با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه در رابطه با این موضوع برگزار کرده‌ایم.

 

گفتنی است در این دیدار، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد محمدیان - رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور، دکتر ایرانی‌خواه - رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، معاونان آموزشی و درمان و رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه این دانشگاه نیز حضور داشتند و در پایان ضمن اعلام حمایت حوزه از اجرای قوانین کشور و مصون داشتن آن از ورود به قلمروهایی که اصلاً نباید ورود کند، پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک از حوزه، نهاد نمایندگی، قوه قضائیه، دانشگاه علوم پزشکی قم و وزارت بهداشت مطرح و مقرر شد گزارش جامعی تهیه شود و ضمن برشمردن آسیب‌ها و چالش‌های موجود، راهکارهای عملی و اجرایی چگونگی مقابله با این پدیده را پیشنهاد دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان