//
کدخبر: ۴۴۴۶۳۷ //

مواد غذایی که سبب تشدید سردرد میگرنی می‌شوند

حتما شما هم در دور و اطراف خود کسانی را دارید که مبتلا به میگرن هستند یا خودتان به این بیماری مبتلا هستید، بنابراین دانستن این‌که برخی مواد غذایی سبب تشدید حملات میگرنی می‌شوند بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

مواد غذایی که سبب تشدید سردرد میگرنی می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

یک متخصص مغز و اعصاب می‌گوید: «افرادی که مبتلا به میگرن هستند همیشه این سوال را می‌پرسند، آیا باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند؟ باید گفت رژیم غذایی در تشدید حملات میگرنی تا حدودی نقش دارد اما به عنوان یک قانون مطرح نیست.»

فرزاد اشرافی بیان می‌کند: «با این وجود یکسری از غذاها در افراد مبتلا به میگرن سبب تشدید حملات می‌شوند، غذاهایی که مواد نگهدارنده دارند از این قبیل هستند، ماده مونوسدیم گلوتامات که در کنسرو یا کمپودها استفاده می‌شوند به تشدید حملات میگرنی کمک می‌کنند.»

این متخصص می‌گوید: «پنیرهایی که حالت کپک زده دارند (بلوچیز) به تشدید حملات کمک می‌کنند، پنیر دارای تیرامین است و سبب حملات سردرد می‌شود. افرادی که به میگرن مبتلا هستند اگر از نوشابه‌های الکلی و رژیمی استفاده کنند می‌توانند دچارحملات میگرنی شوند.»

اشرافی ادامه می‌دهد: «برخی از میوه‌ها و سبزیحات، مانند گوجه‌فرنگی، پرتقال مخصوصاً اگر ترش باشد، سیر و پیاز خام سبب حملات میگرنی در برخی از افراد مبتلا می‌شود. برخی از غذاها که نیترات دارند، مانند سوسیس، کالباس، بیکن، این مواد غذایی باعث تشدید حملات میگرنی می‌شود.»

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۶۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان