//
کدخبر: ۴۴۳۵۷۰ //

چرا برخی از زنان از رابطه جنسی خجالت می‌کشند؟

ین موضوع ممکن است برای بعضی قابل درک نباشد که چرا باید از رابطه جنسی خجالت کشید؟

چرا برخی از زنان از رابطه جنسی خجالت می‌کشند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از مهم‌ترین دلیل خجالت برخی از زنان در رابطه جنسی به فرهنگ و آموزش خانواده‌ها باز می‌گردد. نجابت حرف اول را برای زنان ایرانی می زند. این باعث شده در ذهن برخی از زنان، نجابت با لذت بردن از رابطه جنسی در منافات باشد، از انجام آن حس خوبی نداشته باشند. با توجه به اظهارات کسانی که از رابطه جنسی خجالت می‌کشند، می‌‌توان دریافت که گویا این افراد گاهی منظور از تحریک را نمی‌دانند یا مفهوم علایق جنسی و فانتزی‌ها برای آن‌ها مبهم است. گاهی در این ابهام هستند که آیا رابطه برای آن‌ها لذت بخش است یا گناه آلود؟

تمام این موارد به این دلیل است که گاهی مفاهیم برای ما درست تعریف نشده‌اند. این موضوع ممکن است برای بعضی قابل درک نباشد که چرا باید از رابطه جنسی خجالت کشید؟

از دیگر علل خجالت کشیدن زنان از رابطه جنسی عبارتند از:

چرا برخی از زنان از رابطه جنسی خجالت می کشند؟

  • نداشتن اعتماد به نفس

  • ترس از ناکافی بودن زیبایی های ظاهری

  • نگرانی در مورد قضاوت همسر و لذت جویی او

  • ترس از زایمان

  • افسردگی و اضطراب

  • سابقه تروما و تجاوز جنسی

خجالت چه تاثیری می‌گذارد؟

من اگر از موضوعی احساس خجالت بکنم، به طور طبیعی به لذت هم نمی‌رسم و مانعی بین من و لذتم ایجاد می‌شود. گاهی کیفیتی نادیده گرفته می‌شود که بسیار تاثیرگذار است. مثلا زوج به این دلیل دچار خجالت می‌شوند که اگر کاملا برهنه باشند از روابط خود لذت می‌برند؛ درصورتی که در کنار همسرشان این لذت را تجربه نمی‌کنند. گاهی ازدواج در زمانی صورت می‌گیرد که زوج از نقاط تحریک کننده پارتنر خود اطلاع ندارند یا نمی‌دانند فانتزی‌های یا رویاهای همسرشان چیست؟ این در صورتی است که احساس می‌کنند از هم آشنایی کافی را دارند در صورتی که از خجالت حتی گفت‌وگو هم نکرده‌اند.

در اتاق درمان گاهی ممکن است پس از ۱۵ سال به زوج آموزش دهیم که چطور درباره روابط جنسی خود صحبت کنند و احساس می‌کنند پارتنرشان باید بداند که چه کاری انجام دهد. در صورتی که این ذهن خوانی یک خطای شناختی است و باعث خجالت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۵۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان