//
کدخبر: ۴۴۰۰۲۵ //

رشد ۴ درصدی اهدای خون در کشور/ مردم در زمستان خون اهدا کنند

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به رشد ۴ درصدی اهدای خون در ۹ ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته، از هموطنان درخواست کرد که در فصل سرما، خون اهدا کنند.

رشد ۴ درصدی اهدای خون در کشور/ مردم در زمستان خون اهدا کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

بشیر حاجی‌بیگی؛ سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه میزان اهدای خون 9 ماهه سال 1402 به یک میلیون و 759 هزار و 734 واحد اهدای خون رسیده، از رشد بیش از 4 درصدی اهدای خون در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی افزود: استان لرستان با رشد 29 درصد، استان خراسان شمالی با 20 درصد و استان کرمان با 13 درصد، بالاترین رشد آمار اهدای خون را در بین استان‌ها به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به رشد شاخص اهدای مستمر خون گفت: این شاخص هم‌اکنون در کشور بیش از 54 درصد است و استان‌های سمنان با شاخص نزدیک به 69 درصد، یزد با 64 درصد و گستان با 63 درصد، بالاترین شاخص اهدای مستمر کشور را داشته‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر اهمیت افزایش مشارکت بانوان در امر اهدای خون بیان کرد: متاسفانه این شاخص در خور بانوان مشارکت جوی کشورمان نیست و در حال حاضر حدود 5 درصد بانوان کشورمان اهداکننده خون هستند.

وی افزود:استان‌های لرستان با بیش از 8 درصد، خراسان شمالی با 8 درصد و کردستان با 7 درصد، بیشترین درصد اهدای خون بانوان در بین استان‌های کشور را دارند.

حاجی بیگی با اشاره به کارآمدی شبکه ملی خون‌رسانی در تامین ذخایر خون استان‌ها خصوصاً در فصل‌های سرد سال تصریح کرد: میزان ارسال خون بین استان‌ها در شبکه ملی خون رسانی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه با رشد نزدیک به 14 درصدی روبرو بوده است.

وی از هموطنان درخواست کرد که با توجه به فصل سرما، اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند، زیرا نیاز به خون مستمر و همیشگی است اما آلودگی هوا، افزایش نزولات جوی، برودت هوا و ترافیک می‌تواند در ماه های پیش رو منجر به کاهش ذخایر خون شود که سخاوت و ایثار هموطنان همچون همیشه می‌تواند پشتوانه سلامت بیماران باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۰۰۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان