//
کدخبر: ۴۳۷۶۰۸ //

کشف راز سحرخیز بودن برخی انسان‌ها/ پای عموزاده‌های ابرو کلفت درمیان است!

یک تحقیق نشان داد: دی‌ان‌ای نئاندرتال‌ ها نشان می‌دهد که چرا برخی از مردم صبح‌خیز هستند.

کشف راز سحرخیز بودن برخی انسان‌ها/ پای عموزاده‌های ابرو کلفت درمیان است!

دانشمندان می‌گویند افرادی که زود به رختخواب می‌روند و زود بیدار می‌شوند، ممکن است از اجداد باستانی خود یا حداقل نئاندرتال‌ هایی که اجدادشان با آنها تولید مثل کرده‌اند؛ این عادت را به ارث برده باشند.

دانشمندان دریافته‌اند که ژن‌های به ارث رسیده از عموزاده‌های ماقبل تاریخ تمایل به از خواب بیدار شدن در زود هنگام را افزایش می‌دهند.

گاردین نوشت: دانشمندان می‌گویند افرادی که زود به رختخواب می‌روند و زود بیدار می‌شوند، ممکن است از اجداد باستانی خود یا حداقل نئاندرتال‌هایی که اجدادشان با آنها تولید مثل کرده‌اند؛ این عادت را به ارث برده باشند.

محققان دریافتند DNA به ارث رسیده از عموزاده‌های ابرو کلفت ما ممکن است در گرایش برخی از افراد به صبح خیز بودن نقش داشته باشد و باعث شود زودتر از دیگران از خواب بیدار شوند و به رختخواب بروند.

کشف راز سحرخیز بودن برخی انسان‌ها/ پای عموزاده‌های ابرو کلفت درمیان است!

جان کاپرا، اپیدمیولوژیست در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، گفت: «با تجزیه و تحلیل تکه‌های DNA نئاندرتال‌ها که در ژنوم انسان مدرن باقی مانده‌اند، روند قابل توجهی کشف کردیم. بسیاری از آنها بر ژن‌هایی تأثیر می‌گذارند که بر ساعت‌های بدن انسان‌های امروزی نظارت می‌کنند و در بیشتر موارد «میل به صبح‌خیز بودن را افزایش می‌دهند».

در حالی که بیشتر ژن‌هایی که انسان‌های امروزی از طریق آمیختگی‌های باستانی به دست آورده‌اند توسط تکامل از بین رفته‌اند، بخش کوچکی از آن‌ها باقی مانده است، احتمالاً زمانی که آنها آفریقا را به مقصد اوراسیا ترک کردند، به انسان‌های مدرن اولیه کمک کردند تا با محیط جدید سازگار شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۶۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان