//
کدخبر: ۴۳۴۲۰۳ //

۲۰ درصد سرماخوردگی‌های کشور آنفلوانزاست

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به این‌که ۲۰ درصد موارد سرماخوردگی در کشور آنفلوانزاست، گفت: سیر افزایشی بیماری تا اواخر آذرماه کند می‌شود.

۲۰ درصد سرماخوردگی‌های کشور آنفلوانزاست
به گزارش فرتاک نیوز،

شهنام عرشی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در معاونت بهداشت وزارت بهداشت، اظهار کرد: ما منتظر بودیم از اواسط آبان ماه آنفلوانزا افزایش یابد و در آذرماه به اوج برسد.

وی ادامه داد: امسال این اتفاق دو هفته زودتر آغاز شد و از هفته گذشته موارد آنفلوانزا افزایش یافته و به حدود 20 درصد موارد سرماخوردگی‌ها رسیده است و انتظار داریم که نهایتا سیر افزایشی بیماری تا اواخر آذرماه کند شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: در تابستان 30 درصد افراد دارای علائم سرماخوردگی کشور مبتلا به کرونا بودند اما الان زیر 5 درصد موارد سرماخوردگی کرونا هستند.

وی گفت: پیش بینی می‌شد امسال بیماری کمی شدیدتر باشد که این اتفاق رخ داد. ما یک سیستم بررسی را با همکاری انستیتو پاستور و تعدادی از دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی کردیم و از سرتاسر کشور نمونه‌های ثابتی از موارد بیماری های تنفسی سرپایی و بستری جمع‌آوری می‌شود و در سایت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام می‌شود و همچنین موارد آنفلوانزا به سازمان‌های جهانی نیز ارائه می‌شود.

عرشی بیان کرد: از افرادی که به دلیل کرونا و آنفلوانزا بستری می‌شوند دو سوم موارد مبتلا به آنفلوانزا هستند و کمتر از یک سوم کرونا و مابقی درگیری‌های ریوی هستند.

وی ادامه داد: عمده بستری‌ها مربوط به افراد واکسن نزده و بیماران مزمن است. هنوز فرصت برای تزریق واکسن آنفلوانزا وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۲۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان