//
کدخبر: ۴۳۳۰۴۰ //

۱۱ غذایی که باید در هنگام مشکلات گوارشی از آنها اجتناب کنید

سوء هاضمه می تواند ناراحت کننده باشد، بنابراین شما می خواهید هر کاری که می توانید برای رفع مشکلات گوارشی خود انجام دهید. با انتخاب های غذایی خوب شروع کنید و از این غذاهای سخت هضم اجتناب کنید.

11 غذایی که باید در هنگام مشکلات گوارشی از آنها اجتناب کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

برخی افراد با بدن خود مانند یک فراری رفتار می کنند. دیگران، مانند یک کلنگ به بدن فراری یک رژیم غذایی سالم با ترکیب مناسبی از کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها، آب، نمک‌ها، ویتامین‌ها و فیبرهای محلول و نامحلول داده می‌شود - همه موارد لازم برای جلوگیری از سوء هاضمه. می‌گوید: «اگر یکی از آن‌ها را از دست بدهید، این یک مشکل است.

بنجامین کروسکی، MD، MPH ، مدیر آندوسکوپی دستگاه گوارش و استاد پزشکی در دانشکده پزشکی لوئیس کاتز در دانشگاه تمپل در فیلادلفیا می‌گوید: دریافت سوخت مناسب بدن را قادر می‌سازد کارآمدتر کار کند. و هنگامی که دچار سوء هاضمه می شوید که شامل علائمی مانند حالت تهوع و نفخ می شود ، آنچه نباید بخورید به همان اندازه مهم می شود. در اینجا غذاهایی وجود دارد که باید هنگام مشکلات شکمی از آنها اجتناب کنید.

شیر

محصولات لبنی

یکی از گروه‌های غذایی که هضم آن سخت است، لبنیات هستند، عمدتاً به دلیل لاکتوز، قند موجود در شیر و سایر محصولات لبنی. هنگامی که لاکتوز به درستی هضم نمی شود، مانند افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز ، گاز و نفخ ایجاد می شود. اگر لاکتوز بیش از حد مصرف کنید، به روده بزرگ می رود و اسهال می تواند ایجاد شود یا بدتر شود. هنگامی که با مشکلات گوارشی سر و کار دارید ، ممکن است همچنان خوردن ماست و پنیرهای سفت مشکلی نداشته باشد زیرا آنها لاکتوز ندارند، یا می توانید شیر بدون لاکتوز را امتحان کنید.

ویتامین سی

غذاهای اسیدی

سس گوجه فرنگی و مرکبات مانند لیمو، لیموترش، پرتقال و گریپ فروت اسیدی هستند و می توانند مخاط معده را تحریک کرده و باعث مشکلات گوارشی شوند. بسیاری از مردم نمی دانند که نوشیدنی های گازدار نیز اسیدی هستند. کروسکی می‌گوید: هنگامی که معده ناراحت هستید ، از غذاهای اسیدی اجتناب کنید.

پنیر

غذاهای چرب

غذاهای چرب باعث تحریک انقباضات در دستگاه گوارش می شود که می تواند تخلیه معده را کاهش دهد و یبوست را بدتر کند یا حرکت را تسریع کند و منجر به اسهال یا بدتر شدن آن شود. تاثیر آن می تواند به نوع چربی و تمایل شما به یبوست یا اسهال بستگی داشته باشد. زمانی که دچار سوء هاضمه می شوید، غذاهای کم چرب را در منوی غذایی خود قرار دهید و وعده های غذایی کوچک را با فاصله در طول روز بخورید که فشار کمتری به معده شما وارد می کند. حداقل برای مدتی از عوامل پرچرب مانند کره، بستنی، گوشت قرمز و پنیر خودداری کنید.

فست فود

غذاهای سرخ شده

مشکل غذاهای سرخ شده مانند غذاهای چرب است - آنها می توانند به سرعت در بدن حرکت کنند، هضم نشده، منجر به اسهال شوند، یا برای مدت طولانی در دستگاه گوارش شما بمانند و باعث احساس سیری و نفخ شوند. بسیاری از غذاهای سرخ شده فیبر کمی دارند و هضم آنها به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین اگر با اسهال یا یبوست مواجه هستید، بهتر است برای مدتی از مصرف غذاهای سرخ شده خودداری کنید. به گفته کروسکی، حکمت مرسوم این است که وقتی دچار سوء هاضمه می‌شوید، باید از غذاهای سرخ‌شده اجتناب کنید، زیرا باعث کاهش سرعت تخلیه معده می‌شوند.

نان

غذاهای فراوری شده

کروسکی می‌گوید: اگر یبوست دارید، باید از غذاهای فرآوری‌شده اجتناب کنید، زیرا فاقد فیبر هستند که به تنظیم حرکات روده کمک می‌کند. کیم می‌گوید غذاهای فرآوری‌شده نیز اغلب حاوی مواد نگهدارنده و رنگ‌های مصنوعی هستند و افراد مبتلا به آلرژی یا حساسیت به این افزودنی‌ها اثرات آن‌ها را در طول دوره‌های مشکلات گوارشی احساس می‌کنند. توجه داشته باشید که برخی از غذاهای بسته بندی شده نیز حاوی لاکتوز هستند که می تواند به شما گاز بدهد و ناراحتی هایی را که قبلاً تجربه کرده اید تشدید کند.

7

شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده مصنوعی که شاید بیشتر با مشکلات گوارشی مرتبط است سوربیتول است . این یک قند سخت هضم است که به طور طبیعی در برخی میوه ها از جمله آلو، سیب و هلو یافت می شود و همچنین برای شیرین کردن آدامس و غذاهای رژیمی استفاده می شود. هنگامی که سوربیتول به روده بزرگ می رسد، اغلب گاز، نفخ و اسهال ایجاد می کند. کروسکی می گوید اگر اسهال دارید، برچسب مواد غذایی را بخوانید تا بتوانید از سوربیتول اجتناب کنید.

نوشابه

الکل

اگر احساس تهوع دارید، آخرین چیزی که باید بخورید یک نوشیدنی الکلی است. کیم می گوید: «احتمالاً شما را بیمارتر می کند. همانطور که کروسکی توضیح می دهد، الکل برای پوشش معده سمی است و متابولیسم کبد را تغییر می دهد. نوشیدن بیش از حد می تواند باعث سوء هاضمه و سایر مشکلات سلامتی شود. اعتدال کلیدی است.

چای

کافئین

کروسکی می‌گوید کافئین تحرک دستگاه گوارش را تحریک می‌کند و باعث می‌شود محتویات سریع‌تر در سیستم شما حرکت کنند و مقادیر بیش از حد آن می‌تواند باعث اسهال هر کسی شود. بنابراین اگر قبلاً اسهال دارید، کافئین فقط مشکل گوارشی شما را بدتر می کند. او همچنین هشدار می دهد که صرفاً قهوه بدون کافئین را تغییر دهید زیرا هنوز مقداری کافئین دارد. به یاد داشته باشید که چای، نوشابه و شکلات منابع دیگر کافئین هستند و باید تا زمانی که ناراحتی های شکمی از بین بروند متوقف شوند.

10

شیرین یا شور

بدن از تلاش برای هضم غذاهای فوق‌العاده شیرین یا شور خوشش نمی‌آید – اعتدال را دوست دارد. وقتی بیمار هستید، کیم می گوید: «شما چیزی می خواهید که به راحتی هضم شود. برخی از افراد زمانی که حالت تهوع دارند تحت تاثیر سطح قند قرار می گیرند . شکلات، یکی از خوراکی‌های مورد علاقه دندان‌های شیرین، می‌تواند در بسیاری از مشکلات گوارشی، از جمله سوزش سر دل و GERD (بیماری رفلاکس معده به مری) جدی‌تر باشد .

11

غذاهای فاسد

بسیاری از غذاهایی که در یخچال نگهداری می شوند، مانند اقلام خرمایی مانند تخم مرغ، محصولات لبنی و گوشت می توانند بد شوند. باکتری هایی مانند سالمونلا و E. coli نیز می توانند از گوشت خام به سبزیجات و میوه ها منتقل شوند. خوردن غذاهای آلوده می تواند باعث مشکلات گوارشی یا بدتر شدن مشکلات موجود از جمله اسهال و استفراغ شود. کروسکی می‌گوید از علائم مسمومیت غذایی - درد عضلانی، خستگی و گرفتگی شکم - آگاه باشید، زیرا مسمومیت غذایی می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد.

فلفل

غذاهای ادویه دار

جونگ کیم، متخصص تغذیه ثبت شده و متخصص خدمات حمایتی تغذیه بالینی در بیمارستان می گوید: اگر حالت تهوع، استفراغ و اسهال دارید، بهتر است از انتخاب های غذایی که سیستم گوارشی را تحریک می کنند، از جمله غذاهای تند اجتناب کنید. دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا دکتر کرفسکی می‌گوید غذاهای تند «به‌طور باورنکردنی متغیر هستند» – آنها هیچ تأثیری بر برخی افراد ندارند، اما برای برخی دیگر باعث سوء هاضمه می‌شوند. به طور کلی، زمانی که دچار مشکلات گوارشی هستید، باید غذاهای ملایم را انتخاب کنید و اگر به آن ها حساس هستید، حتما از مصرف ادویه ها پرهیز کنید.

منبع:https://www.everydayhealth.com/

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۰۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان