//
کدخبر: ۴۳۰۶۳۶ //
درد شدید موقع پریود

درد شدید موقع پریود| علل و درمان درد شدید موقع پریود چیست؟

درد شدید موقع پریود به عوامل مختلفی بستگی داره که در این مقاله قصد داریم تا به اون‎ها بپردازیم

درد شدید موقع پریود| علل و درمان درد شدید موقع پریود چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

درد شدید موقع پریود یکی از عوارض طبیعی دوره قاعدگی هست که هر ماه تکرار می‌شه. علت دقیق درد قاعدگی هنوز به طور کامل مشخص نشده. برخی فرضیه‎ها می‌گن که درد شدید موقع پریود به علت تغییرات سطح هورمون‌ها، تشنج عضلانی رحم و تحریک عصب‌ها در قسمت لگنی رخ می‌ده.

درمان درد| نی نی سایت

درد پریود چیست؟

دوره پریود ی، بخش طبیعی از چرخه ماهانه زنان هست که باعث خونریزی واژینال می‌شه. در این دوره، خیلی از خانم‌ها با دردهای متفاوتی مواجه می‌شن. در بیشتر موارد، درد ضربان‌دار در قسمت پایین شکم حس می‌شه. همچنین علائمی مثل کمردرد، حالت تهوع و سردرد همراه با درد زیرشکم ممکنه به وجود بیاد. این درد معمولا هم‌زمان با شروع خونریزی اتفاق میفته. بعضی از خانم‌ها ممکنه چند روز قبل از شروع دوره پریود ی، درد رو تجربه کنن. این درد عموما بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشه. زمانی‎که خونریزی در حالت شدیدتری رخ می‌ده، درد قاعدگی هم بیشتر می‌شه. این درد می‌تونه قسمت‌های مختلفی از بدن رو درگیر کنه، از جمله دردهای رایج در دوران پریود ی می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

درد شکم:

درد شدید موقع پریود معمولا در پایین شکم حس می‌شه. این درد ممکنه به صورت یه درد مزمن و ملایم یا به صورت درد تیز و ناگهانی ظاهر بشه.

درد کمر:

برخی از خانم‌ها ممکنه درد کمر رو در دوره قاعدگی تجربه کنن. این درد معمولا در قسمت پایین کمر و در ناحیه لگن حس می‌شه.

سایر علائم:

همچنین، درد قاعدگی ممکنه با علائم دیگه‎ای مثل حالت تهوع، سردرد، خستگی، تغییرات مزاجی و افزایش حساسیت سینه همراه باشه.

به این نکته توجه داشته باشین که هر فرد ممکنه تجربه متفاوتی در مورد درد قاعدگی داشته باشه و شدت و نوع درد می‎تونه در هر دوره پریود ی متغیر باشه. در صورتی‎که درد شدید و غیرطبیعی رو تجربه می‌کنین یا اگه این درد باعث مشکلات جدی در زندگی روزمره شما شده، بهتره با پزشک مشورت کنین.

روش ‎ های معمول برای کاهش درد شدید موقع پریود:

 برخی از روش‌هایی که می‌تونن به کاهش درد قاعدگی کمک کنن عبارتند از:

  • استفاده از دمنوش‌های گیاهی مثل زنجبیل، آویشن و نعناع.
  • استفاده از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) مثل ایبوپروفن.
  • استفاده از روش‌های غیردارویی مثل کمپرس گرم، استراحت، ماساژ و تمرینات ورزشی مناسب.

همونطور که گفته شد، عوارض درد شدید موقع پریود می‌تونن شامل درد شدید در ناحیه پایین شکم، سردرد شدید، تهوع و استفراغ، خستگی شدید و تغییرات مزاجی باشن. درد قاعدگی ممکنه با علائمی مثل درد و تورم سینه، ترشحات واژینال، تغییرات مزاجی و عصبانیت شروع بشه. در مورد تاثیر ازدواج بر درد قاعدگی، تجربه هر زن ممکنه متفاوت باشه. بعضی از خانم‌ها ممکنه بعد از ازدواج تغییراتی در درد قاعدگی خودشون مشاهده کنن، مثلا کاهش یا افزایش اون ممکنه براشون اتفاق بیفته. عوامل مختلفی مثل تغییرات هورمونی و روانشناختی می‌تونن در این تغییرات نقش داشته باشن. بنابراین، نمی‌تونیم قاعده‌ای برای تاثیر ازدواج بر درد قاعدگی در نظر بگیریم و هر زن باید تجربه خودش رو در این زمینه بررسی کنه. با این حال، برای کاهش درد شدید موقع پریود ، توصیه می‌شه به یه پزشک زنان مراجعه کنین. پزشک می‌تونه تشخیص دقیق‌تری برای این دردها بده و درمان مناسبی رو براتون در نظر بگیره.

درمان درد شدید پریودی| نی نی سایت

دلیل درد رحم قبل از پریود :

اگه 1 یا 2 هفته قبل از شروع دوره قاعدگی، درد رحم رو تجربه می‌کنین، احتمالا علت اون سندروم پیش از قاعدگی یا PMS هست. در این زمان، تغییرات هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بدن شما باعث بروز این علائم می‌شن. سندروم پیش از قاعدگی شامل یه مجموعه از علائم مثل تغییرات خلق و خو، تورم سینه، حالت تهوع، خستگی و درد شکم می‌شه. اگه درد دو روز قبل از شروع دوره قاعدگی یا همزمان با خونریزی شروع بشه، معمولا به عنوان درد طبیعی دوره پریود ی تلقی می‌شه و به دلیل انقباضات رحم هست. انقباضات رحم هدف‎شون کاهش ضخامت لایه داخلی رحم بوده و در صورتی‎که بارداری رخ نده، به صورت خون بیرون می‎ریزه.

جمع ‎ بندی:

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد علت و درمان درد شدید موقع پریود توضیحاتی رو خدمتتون ارائه بدیم. به طورکلی بعضی از دردها در این دوران طبیعی و قابل تحمل هستن، اما در صورتی‌که درد خیلی شدید یا غیرمعمولی رو تجربه کردین، بهتره به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنین تا علت رو بررسی کنه.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۶۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان