//
کدخبر: ۴۲۹۹۳۳ //

انار، میوه‌ای شگفت‌انگیز با ۶ خاصیت باورنکردنی

یک دکترای طب طبیعی با تشریح برخی خواص انار گفت: یکی از خواص شاخص این میوه، تاثیری است که بر بهبود سلامت قلب داشته و موجب کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی می شود.

انار، میوه‌ای شگفت‌انگیز با ۶ خاصیت باورنکردنی
به گزارش فرتاک نیوز،

هانیه ناصری وی افزود: طبق مطالعاتی که انجام شده نوشیدن آب انار می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، همچنین این احتمال وجود دارد که مصرف انار جریان خون به سمت قلب را در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونری قلب بهبود بخشد، بنابراین شاید بتوان یکی از خواص این میوه را کمک به کاهش خطر تصلب شرایین دانست.

ناصری بهبود سلامت استخوان را یکی دیگر از خواص این میوه شگفت انگیز عنوان و تصریح کرد: انار می‌تواند اثرات پیشگیرانه‌ای روی تحلیل استخوان‌ها داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این میوه به دلیل بهره‌بردن از ترکیبات آنتی اکسیدانی می‌تواند دردهای عضلانی را به تاخیر بیندازد.

این دکترای طب طبیعی خاصیت دیگر انار را خواص ضدالتهابی آن عنوان و تصریح کرد: یکی از فواید این میوه مبارزه با التهاب در روده‌هاست، همچنین روغن هسته این میوه می‌تواند اثرات ضدالتهابی بالقوه‌ای روی سلول‌های سرطان سینه داشته و مصرف آب آن باعث شود که نشانگرهای التهابی در خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو نیز کاهش یابد.

وی افزود: بنابراین اگرافراد به دنبال کاهش التهاب در بدن خود هستند، آسانترین روش موجود این است که مصرف انار را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

این دکترای طب طبیعی بهبود حافظه را هم خاصیت دیگر انار عنوان و تصریح کرد: عصاره انار می تواند از نقص حافظه پس از جراحی مغز جلگیری کند و مصرف این میوه می تواند نقشی هم در مبارزه با بیماری آلزایمر داشته باشد.

وی به خواص انار در مقابله با عفونت های قارچی و باکتریایی هم اشاره کرد و افزود: ترکیبات موجود در انار قادر است با میکروارگانیسم‌های مضر مبارزه کند، بنابراین اثرات ضدباکتریایی و ضدقارچی انار در برابر ایجاد عفونت و التهاب در دهان، نقش حفاظتی خواهند داشت.

وی یادآور شد: یکی دیگر از بهترین خواص انار کاهش مقاومت به انسولین و کمک به کاهش قند خون است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۹۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان