//
کدخبر: ۳۸۳۲۰۳ //

خواص درمانی میوه انار

(Punica granatum) نام خانواده: Punicaceae بومی ایران و هند می باشد. و به صورت وحشی در بسیاری از مناطق کشور یافت می شود. کاشت انار در کشور ما به عنوان محصولات باغی است.

خواص درمانی میوه انار
به گزارش فرتاک نیوز،

خواص درمانی میوه انار: تمام قسمت های انار مانند گل ، برگ ، پوست ،  ریشه و دانه آن مصرف دارویی داشته  است .  دارای خواص ادرارآور ، ملین ، آب انار برای بیماری های مجاری ادراری، درمان اسهال ، تصفیه کننده خون ، تقویت کننده کبد، کلیه ، قلب ، معده ،و خون ساز است.

ازاین گیاه برای درمان بواسیر ، زخم دهان و دندان درد ، به عنوان ضد انگل و کرم های داخلی بدن ، درمان سوختگی ، ضد اگزما و خارش پوست ، درمان گلودرد ، و تنظیم کننده قاعدگی بانوان استفاده می شود.

توصیه ها وجویز ها : جوشانده پوست و ریشه درخت انار جهت درمان اسهال و دفع انگل های داخلی مورد استفاده قرار میگیرد . غرغره این جوشانده موجب بهبودی زخم های داخلی دهان و گلودرد می شود. شستشوی محل های درد با این جوشانده برای برطرف کردن خارش کار برد دارد.

و  برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار میگیرد.  برای تهیه این جوشانده کافی است مقداری از پوست و ریشه درخت انار به مقدار 10الی 15 گرم را داخل یک لیتر آب  مخلوط کرده و پس از 10 دقیقه جوشاندن مورد استفاده قرار داد.

برای استفاده از پماد ضد سوختگی گل های انار ابتدا گل های انار را له کنید وبا روغن کنجد مخلوط نمائید و سپس در سطح سوختگی قرار دهید. مصرف جوشانده پوست انار در برخی افراد موجب سر درد، سرگیجه و استفراغ می شود. در طب سنتی آذربایجان  پوست انار را جهت درمان لثه ملتهب بکار می برند. و جوشانده این گیاه برای از بین بردن انگل های داخلی در دامها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۲۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان