//
کدخبر: ۴۲۹۷۵۶ //

ضرورت مصرف قطره آهن برای کودکان پس از شش ماهگی

یک فوق‌تخصص خون و انکولوژی اطفال در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پس از شش ماهگی کودک، مصرف قطره آهن برای آن‌ها ضروری است گفت: دادن قطره آهن به کودک باید تا دو سالگی ادامه داشته باشد تا کم‌خونی و فقر آهن ایجاد نشود.

ضرورت مصرف قطره آهن برای کودکان پس از شش ماهگی
به گزارش فرتاک نیوز،

کیاوش فکری در گفت‌و گویی با اشاره به اینکه کم‌خونی، ناشی از مشکلات تغذیه‌ای یا ژنتیکی است، اظهار کرد: شایع‌ترین مشکلات تغذیه‌ای کم‌خونی و فقر آهن است کم‌خونی علت‌های مختلفی دارد و یکی ازعلت‌های آن مشکلات تغذیه‌ای است.

فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال با بیان اینکه علت کم‌خونی برخی افراد مشکلات جذب آهن در بدن آن‌ها است، افزود: افرادی که نمی‌توانند آهن غذا را به خوبی جذب کنند، دچار بیماری روده‌ای هستند و سوء جذب آهن دارند.

فکری ادامه داد: برخی از افراد نیز دچار مشکل دفع خون هستند به طوری که از دستگاه گوارش آن‌ها خون دفع می‌شود و هر علتی می‌تواند در این امر نقش داشته باشد که بدخیمی‌های روده‌ای و یا حتی یک زخم ساده معده می‌تواند علت دفع خون از بدن آن‌ها باشد.

فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال اضافه کرد: کسانی که مشکل جذب آهن و دفع خون از طریق مشکلات معده و روده دارند باید مشکل آن‌ها رفع شود و اگر بیماری زمینه‌ای است برطرف شده تا کم خونی آن‌ها جبران شود.

وی با اشاره به اینکه در افرادی که در رژیم غذایی آن‌ها آهن کافی وجود نداشته باشد، دچار کم‌خونی می‌شوند، گفت: کسانی که مشکل کم‌خونی آن‌ها مربوط به تغذیه است با مصرف قرص آهن کم خونی برطرف می‌شود و درمان ساده‌ای دارد که با مکمل‌های تغذیه‌ای و قرص آهن مشکل برطرف خواهد شد .

 فکری با اشاره به اینکه برخی از کم‌خونی‌ها با مشکلات ژنتیکی همراه است، تصریح کرد: کسانی که مشکلات کم‌خونی ژنتیکی دارند دچار بیماری تالاسمی هستند و به تغذیه آن‌ها ارتباطی ندارد .

فوق تخصص خون و آنکولوژی اطفال با بیان اینکه اگر کم‌خونی ژنتیکی خفیف باشد نیازی به درمان نیست، گفت: از طرفی در صورتی که کم‌‎خونی ژنتیکی شدید باشد، بیمار مبتلا به  تالاسمی ماژور است که پیوند مغز استخوان درمان قطعی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه کم خونی در بین همه گروه‌های سنی وجود دارد، عنوان کرد: در خانم‌ها کم‎‌خونی به دلیل از دست دادن ماهیانه خون شایع تر است.

فوق تخصص خون و انکولوژی اطفال با اشاره به اینکه پس از شش ماهگی کودک، مصرف قطره آهن برای آن‌ها ضروری است گفت: دادن قطره آهن به کودک باید تا دو سالگی ادامه پیدا کند تا کم‌خونی و فقر آهن ایجاد نشود.

فکری خاطرنشان کرد: کسانی که در خانواده آن‌ها کم خونی ارثی و ژنتیکی وجود دارد باید قبل از ازدواج با یک متخصص خون مشاوره ژنتیکی داشته باشند تا با تجویزهای مناسب مشکلی برای آن‌‎ها پیش نیاید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۷۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان