//
کدخبر: ۴۲۹۵۰۲ //

بهره‌مندی ۳۲ میلیون نفر در کشور از پوشش بیمه رایگان

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی بیمه سلامت گفت: پنج دهک اول جمعیتی کشور که بیش از ۳۲ میلیون نفر را شامل می‌شود، از پوشش رایگان بیمه‌ سلامت برخوردارند.

بهره‌مندی ۳۲ میلیون نفر در کشور از پوشش بیمه رایگان
به گزارش فرتاک نیوز،

وحید پورشاسب، پنجشنبه ۴ آبان‌ماه در آئین افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت خمین، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. در سال ۱۳۷۳ قانون بیمه همگانی به تصویب مجلس رسید و در سال ۱۳۷۴ سازمان بیمه خدمات درمانی شکل گرفت و در سال ۱۳۹۱ و در راستای ارتقای رفاه اجتماعی، به سازمان بیمه سلامت تبدیل شد.

وی با اشاره به اتفاقات دو سال گذشته در نظام سلامت کشور و سازمان بیمه سلامت، ادامه داد: طبق دستور رئیس جمهور مقرر شد تمامی مردم تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که از معدود کشورهایی هستیم که این اتفاق در آن رخ می‌دهد و ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند. نکته مهم اینکه با حمایت مجلس بیمه ۵ دهک نخست جمعیتی اول کشور رایگان است که جمعیتی بالغ بر ۳۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.

وی با اشاره به توزیع سالانه حدود ۲۲ میلیون دفترچه توسط این سازمان، افزود: خدمات سازمان بیمه سلامت به خصوص در حوزه نسخه نویسی الکترونیکی اتفاق بزرگی بود که فارغ از مسائل زیست محیطی، صرفه‌جویی حدود ۸۲۰ میلیارد تومان را در بیمه سلامت به همراه داشت.  

پورشاسب گفت: با توجه به اینکه سازمان بیمه سلامت سازمانی جوان است، با کمبود ساختمان مواجه بود. ۶۲ درصد ساختمان‌های بیمه سلامت در کشور به صورت ملکی بوده که این رقم در استان مرکزی ۲۲ درصد بود. با پیگیری‌های به عمل آمده در چهار شهرستان خمین، محلات، شازند و تفرش عملیات احداث ساختمان انجام شد که تا پایان سال جاری تمامی آنها به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با محکوم کردن اقدامات صهیونیست‌ها در فلسطین و نوار غزه گفت: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به بیماران و خانواده‌های آنان، تشکیل بیمه سلامت به منظور حمایت از بیماران و کاهش دغدغه‌های آنان، گام مثبتی بود که در مجلس پنجم تصویب شد و اکنون اجرایی شده است.

وی ادامه داد: اقداماتی که در بیمه سلامت به وقوع پیوست، گامی در جهت تحقق توسعه عدالت سلامت در کشور، ارتقاء سطح خدمات درمانی، کاهش پرداخت هزینه‌ها از سوی مردم، حرکت به سمت گسترش نظام ارجاع و پزشک خانواده و تجمیع کلیه خدمات بیمه‌ای بود.

وی افزود: بر اساس ارزیابی مجلس شورای اسلامی بیمه سلامت طی این مدت کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشته است. امیدواریم با پیشرفت کار، مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد برطرف شود تا مردم از خدمات بیمه‌ای پایدار در سطح کشور برخوردار باشند. حوزه سلامت یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کشور است که امیدواریم به بهترین شکل خود محقق شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۵۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان