//
کدخبر: ۴۲۱۹۳ //

اختلافات درونی و واگرایی آفت بزرگ جامعه پزشکی امروز / لزوم حضور حداکثری همه آحاد پزشکی در انتخابات نظام پزشکی

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به آفت‌هایی که امروز جامعه پزشکی را تهدید می کند؛ گفت: حضور همه آحاد جامعه پزشکی در شکل‌گیری نظام پزشکی مقتدر و با وحدت صنفی تاثیر گذار است

به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی؛ با بیان اینکه امروز شاهد برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در اقصی نقاط کشور هستیم گفت: امروز سرنوشت ۴ ساله سازمان نظام پزشکی به عنوان یکی از نهاد‌های مدنی موثر با بیش از نیم قرن سابقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که نظام پزشکی به عنوان یک نهاد صنفی تلقی می‌شود ادامه داد: سازمان نظام پزشکی از قبل انقلاب تا کنون با فراز و نشیب‌های زیادی در فراسوی خود مواجه بوده و در مسیر متعالی به عنوان یکی از عناصر اصلی و کنش‌گر‌های تاثیر گذار و نقش آفرین در سلامت و امور اجتماعی نقش تاریخی خود را همیشه ایفا کرده است.

وی با بیان این که سازمان نظام پزشکی نیازمند این است که منتخبان هیات مدیره آن با حضور حداکثری و تشریک مساعی پزشکان از پشتوانه رای بالایی برخوردار باشند؛ تصریح کرد: هرچه تعداد رای داده شده به این منتخبان بیشتر باشد اعضای هیات مدیره‌های نظام پزشکی در اعتلا و اقتدار سازمان نظام پزشکی بیشتر تاثیر گذار بوده و به همین دلیل بر همه آحاد جامعه پزشکی وظیفه است که با صرف زمان کوتاهی در سرنوشت خود مشارکت کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این سازمان نیازمند حمایت و همراهی همه جانبه جامعه پزشکی است افزود: در چنین روز سرنوشت سازی حضور همه آحاد جامعه پزشکی موجب می‌شود تا قانون مترتب سازمان نظام پزشکی که از صلابت بالایی برخوردار بوده و جنبه‌های زیادی دارد امکان اجرای بهتر قوانین را برای این نهاد ریشه‌دار فراهم کند.

زالی عنوان کرد: سازمان نظام پزشکی نیازمند حضور افرادی کارشناس، خبره، خدوم و با اشراف به استراتژی مسائل مختلف حوزه سلامت کشور است.

رئیس سازمان نظام پزشکی خطاب به کاندیدا‌های هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: به همه کسانی که به عنوان کاندیدا خود را در معرض آرای جامعه پزشکی قرار داده‌اند به خاطر شجاعت حرفه‌ای‌شان تبریک می‌گویم و همه این افراد قابل تحسین هستند چرا که خود را در یک آزمون حرفه‌ای در معرض رای جامعه پزشکی قرار داده‌اند.

وی با اشاره به این که امروز ۵ هزار و ۱۷۶ نفر کاندیدای نظام پزشکی در یک حرکت پر شور حرفه‌ای که نقش تاثیر گذاری در آینده این سازمان دارند با هم رقابت می‌کنند اظهار کرد:حتی اگر در این انتخابات منتخب نشوند؛ این نشان از فقدان شایستگی و استحقاق حرفه‌ای آن‌ها نیست بلکه به دلیل محدودیت تعداد افراد در هیات مدیره نظام پزشکی و انتخابات است و کاندیدا همه از افراد اصلح جامعه پزشکی هستند و اگر توفیق حضور در هیات مدیره‌های نظام پزشکی را پیدا نکنند از ارزش آن‌ها چیزی کم نمی‌شود.

زالی با اشاره به تایید صلاحیت کاندیدا با سلایق اجتماعی و حرفه‌ای مختلف در این دوره از انتخابات گفت: از هیات نظارت هفتیمن دوره انتخابات نظام پزشکی به خصوص هیات نظارت مرکزی که با سعه صدر و نگاه عمیق اجتماعی اجازه دادند در این دوره شاهد حضور انواع سلایق اجتماعی و حرفه‌ای باشیم تشکر می‌کنم، زیرا با حضور انواع سلایق شاهد طراوت در انتخابات نظام پزشکی امسال هستیم.

وی بیان کرد: تاریخچه انتخابات نظام پزشکی معمولا در ادوار گذشته با حرف‌های سلیقه‌ای، جناحی و سیاسی توسط هیات نظارت انتخابات نظام پزشکی روبرو بود، اما در این دوره با سعه صدر هیات نظارت شاهد حداقل رد صلاحیت‌ها و بیشترین میزان تایید به کاندیدا بودیم.

به گفته زالی با حضور کاندیدا‌هایی با انواع سلایق اجتماعی و حرفه‌ای و سیاسی در انتخابات؛ جامعه پزشکی می‌تواند گزینه‌های بیشتری برای انتخاب داشته و سازمان نظام پزشکی به دلیل حضور گرایش‌های مختلف حرفه‌ای و اجتماعی شرایط اقتدار آفرین جدید را تجربه کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی از منتخبان این دوره انتخابات درخواست کرد: منتخبان هیات مدیره‌ها نقش تاریخی نظام پزشکی را با انسجام صنفی، وحدت عمل و همگرایی مورد توجه قرار داده و برای آنکه این سازمان به اهداف و رسالت‌های خود دست پیدا کند توجه زیادی داشته باشند و به انسجام و وحدت عمل بیشتر اهمیت بدهند.

وی به آفت بزرگ جامعه پزشکی امروز اشاره کرد و گفت: واگرایی، اختلافات درونی، پرهیز از انسجام‌های صنفی و تشتت امروز آفت بزرگی است که جامعه پزشکی را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به این که برای عبور از بن‌بست‌های فراسوی جامعه خدوم پزشکی اتحاد عمل، وحدت کلام و همگرایی حداکثری نیاز است افزود: منتخبان هیت مدیره نظام پزشکی در ۴ سال آینده که سکان دار این نظام هستند باید به تلاش خود بیفزایند تا این سازمان مسیر درست خود را پیدا کند.

زالی تصریح کرد: من به آینده روشن سازمان نظام پزشکی بسیار امیدوارم و مطمئنم تلاش و توجه به استراتژی روشن و تاثیر گذار وحدت صنفی و انسجام درونی می‌تواند در آینده سازمان بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: این سازمان به عنوان یک نهاد ریشه‌دار در یک گذار تاریخی به سر می‌برد که این گذار تاریخی برای اینکه نظام پزشکی را به یک سازمان پویا و کنش‌گر در عرصه سلامت تبدیل کند نیازمند حضور همه آحاد جامعه پزشکی است.

به گفته وی کسانی که امروز در این انتخابات شرکت می‌کنند برگ زرینی بر کارنامه درخشان یک سازمان مستقل و حرفه‌ای می‌افزایند و امیدوارم در آینده نیز همچنان خود را کنار منتخبان ببینند و برای رفع مشکلات جامعه پزشکی تلاش کنند.

زالی با بیان اینکه جامعه پزشکی امروز دچار مشکلات فراوانی شده است؛ ادامه داد: امروز جامعه پزشکی مشکلات فراوانی پیش روی خود داشته و حجم مطالبات به تکثر رسیده و برای آنکه سازمان نظام پزشکی بر این مشکلات فائق شود جامعه پزشکی باید در کنار منتخبان خود و همگام با آن‌ها حضور داشته باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی از ظرفیت کافی برخوردار است تا همه سلیقه‌های اجتماعی وسیاسی را در کنارهم قرار دهد و تحقق چنین امری می‌تواند نشان دهنده این باشد که این سازمان نقش خود را به عنوان یک نهاد مدنی مستقل که از قانون مستقلی برخوردار است با مشارکت و آرای حداکثری این فرصت را فراهم کند که کاندیدا‌ها با درک عمیق شرایط، در رفع مشکلات جامعه پزشکی تلاش کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان