//
کدخبر: ۴۲۰۵۰۶ //

موج جدید کرونا در آمریکا آغاز شده است

موج ابتلا به ویروس کرونا در اواخر تابستان در ایالات متحده آمریکا آغاز شده بطوریکه موارد بستری در دو هفته گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته اما ردیابی و محاسبه وسعت آن سخت‌تر از همیشه است و دولت جو بایدن در آستانه فصل پاییز و نیز رقابت های انتخاباتی سال آینده ریاست جمهوری در این کشور بار دیگر در معرض آزمون قرار گرفته است.

موج جدید کرونا در آمریکا آغاز شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

یک رسانه آمریکایی روز شنبه به وقت محلی برای رد یابی مبتلایان جدید به ویروس کرونا با ارائه راهکارهایی نوشت: با پایان یافتن ردیابی موارد ابتلا به کرونا از سوی دولت مرکزی آمریکا و گسترش تجهیزات آزمایش‌ سریع در خانه، نرخ بستری شدن در بیمارستان مرتبط با ویروس و بررسی فاضلاب بهترین گزینه برای نظارت بر گسترش کرونا است.

 

تارنمای آکسیوس افزود: داده های فدرال نشان می دهد که موارد بستری در بیمارستان در دو هفته گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته است.

در همین حال، بررسی فاضلاب، نشان دهنده افزایش آلودگی به ویژه در غرب و شمال شرق آمریکا است.

با این حال موارد بستری در بیمارستان از جهت مختلف بسیار پایین‌تر از اوج خود در دوران همه‌گیری کرونا است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (سی دی سی) پذیرش کلی بیمارستان را در هفته بین ۱۳ تا ۱۹ آگوست ۱۵ هزار و ۶۷ مورد گزارش کرده است در حالی که این تعداد در ژانویه ۲۰۲۲ بیش از ۱۵۰ هزار مورد بستری در یک هفته بود.

با این حال، این تعداد بستری نسبت به هفته‌های قبل بیشتر است. داده ها نشان می دهند که موارد بسترسی در بیمارستان ها از ۳۰ جولای تا ۵ اوت (آگوست) حدود ۱۰ هزار و ۳۲۰ مورد بوده است.

موارد بستری بیماران در بیمارستان یک معیار کامل یا یک ابزار هشدار اولیه نیست، بلکه انعکاسی از آنچه قبلاً اتفاق افتاده است.

برای مثال، از آنجایی که افراد مسن در برابر ابتلای شدید به کرونا آسیب‌پذیرتر هستند، نرخ بستری شدن در بیمارستان در ایالت‌ها یا جوامع با جمعیت مسن‌تر احتمالاً بالاتر است.

مرکز سی دی سی این هفته اعلام کرد که سویه BA.۲.۸۶ در چندین کشور از جمله حداقل چهار ایالت آمریکا شناسایی شده است.

اما افزایش کنونی موارد ابتلا و بستری در بیمارستان در آمریکا احتمالاً ناشی از ابتلا به ویروس‌های سویه XBB است.

طبق گزارش سی دی سی در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این سویه باعث بیماری شدیدتر می شود، وجود ندارد.

مندی کوهن، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (سی دی سی) اعلام کرد: «امروزه ایمنی بدن نسبت به هر نقطه دیگری از شیوع این بیماری قوی تر است. اما ما هنوز باید محتاط باشیم زیرا این محافظت در طول زمان کاهش می یابد.

کووید در حال تبدیل شدن به یک بیماری قابل کنترل تر و با شدت کمتر است، اما ویروس همچنان در حال تغییر است.

کوهن افزود: حتی در این هفته، ما شاهد یک تغییر جدید در ویروس هستیم و آن را درک می کنیم. اما این یک یادآوری است که ما باید جلوتر از این ویروس حرکت کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان