//
کدخبر: ۴۲۰۴۲۲ //

علائم بیماری تب مالت

از لحظه­‌ی تماس فرد با منبع عفونت تا هنگام بروز علائم را دوره­‌ی نهفتگی می­‌نامند که اغلب اوقات بین ۱ تا ۳ هفته به طول می‌­انجامد.

علائم بیماری تب مالت

از لحظه­‌ی تماس فرد با منبع عفونت تا هنگام بروز علائم را دوره­‌ی نهفتگی می­‌نامند که اغلب اوقات بین ۱ تا ۳ هفته به طول می‌­انجامد. لازم به ذکر است که در شرایط مختلف این دوره می‌­تواند تا ۶ ماه نیز به طول بیانجامد. بعد از بروز علائم، بر اساس میزان شدت، بیماری به سه مرحله حاد، تحت حاد و مزمن نشان داده می­شود.

در فرم حاد بیماری فرد دچار لرزش­‌های ناگهانی و درد عمومی در بدن می­‌شود که بیشتر خود را در پشت بدن نشان می­‌دهد. در این مرحله فرد بیمار دچار تعریق شدید شده و اشتهای خود را از دست خواهد داد. علاوه بر این ضعف و سستی فرد را در برمی­‌گیرد. لازم به ذکر است که در این مرحله از زمان شروع علائم بیش از ۳ ماه نمی­گذرد.

هنگامی که بیماری به فرم دیگری که تحت حاد خوانده می‌­شود بروز پیدا کند، در آغاز بیماری همه چیز بی سر و صدا طی خواهد شد و تنها شکایت اصلی بیماری می­‌تواند خستگی و ضعف او باشد. در این فرم از تب مالت ۳ تا ۱۲ ماه از شروع بیماری گذشته است.

در صورتی که یک سال از زمان تشخیص بیماری گذشته و فرد هنوز به بیماری مبتلا باشد، آخرین فرم، که شکل مزمن بیماری است نشان داده می‌­شود. علائم در این حالت شامل

  • تب‌­های عود کننده
  • خستگی
  • آرتریت
  • اندوکاردیت یا همان تورم قلب و اسپوندیلیت که نوعی آرتریت التهابی است، می­‌باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۴۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان