//
کدخبر: ۴۲۰۳۵۹ //

اختلال شخصیت پارانوئید

نخستین طبقه از اختلالات شخصیت با نام اختلال شخصیت پارانوئید (PPD) شناخته می‌شود. برای اختلال شخصیت پارانوئید در DSM5 نشانه‌هایی شرح داده شده است.

اختلال شخصیت پارانوئید

نخستین طبقه از اختلالات شخصیت با نام اختلال شخصیت پارانوئید (PPD) شناخته می‌شود. برای اختلال شخصیت پارانوئید در DSM5 نشانه‌هایی شرح داده شده است. به‌عنوان نمونه افراد مبتلا به این اختلال بیش از حد به دیگران مظنون بوده و همیشه مراقب خطر یا آسیب بالقوه هستند. مبتلایان دائماً از بدگمانی و سوءظن به دیگران رنج می‌برند، حتی زمانی که دلیلی برای مشکوک بودن وجود ندارد.

برای مثال یک مرد مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید ممکن است بدون هیچ دلیل موجهی همسر خود را متهم به بی‌وفایی کند و مبلغ بالای قبض تلفن در اثر مکالمه‌ی خارج شهری را دلیلی برای رابطه‌ی خارج از زناشویی همسرش بداند. به همین دلیل است که رابطه‌ی اختلال شخصیت پارانوئید و طلاق پررنگ به‌نظر می‌رسد.

این اختلال معمولاً در ابتدای بزرگ‌سالی آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد که در مردان رایج‌تر از زنان است. افراد مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید نمی‌توانند مسئولیت اشتباهات خود را به‌عهده بگیرند و اگر دیگران از آن‌ها انتقاد کنند متخاصم می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۳۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان