//
کدخبر: ۴۲۰۱۰۴ //

علائم چربی خون و درمان خانگی

از نظر پزشکی وجود بیش از ۲۰۰ میلی‌گرم چربی تری‌گلیسیرید در هر دسی‌لیتر خون نشانه افزایش بیش‌ازحد آن و خطر بروز دیابت و بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی است.

علائم چربی خون و درمان خانگی

از نظر پزشکی وجود بیش از ۲۰۰ میلی‌گرم چربی تری‌گلیسیرید در هر دسی‌لیتر خون نشانه افزایش بیش‌ازحد آن و خطر بروز دیابت و بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی است. میزان کلسترول توصیه شده نیز عبارت است از:

  • کلسترول کل. کمتر از ۲۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر
  • کلسترول LDL. کمتر از ۱۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر
  • کلسترول HDL. 50 میلی‌گرم در دسی‌لیتر یا بالاتر

بنابراین باید برای حفظ سلامت خود مدام به فکر کاهش کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL باشید زیرا کلسترول HDL قابلیت آن را دارد که از طریق کبد، کلسترول  LDLاضافی یا کلسترول بد که قابلیت تجمع در عروق، ایجاد پلاک و اصلب شرایین را دارد را از بدن دفع کند.

از علائم افزایش چربی خون می‌توان به خشکی دهان و تلخی زبان، سرگیجه، افزایش دمای بدن و گرگرفتگی، سوزن‌سوزن شدن کف پا، خستگی مزمن، درد قفسه سینه، افزایش ضربان قلب به‌دلیل گرفتگی عروق و فشار خون بالا اشاره کرد. متاسفانه در بسیاری از موارد چربی خون علائم بارزی ایجاد نمی‌کند و بیمار حتی تا زمانی‌که دچار عوارض جدی مانند فشار خون بالا، حمله قلبی یا سکته مغزی نشود، نمی‌داند که کلسترول یا تری‌گلیسیرید خون بالا دارد.

بنابراین برای پیشگیری از چربی خون بالا، انجام آزمایش‌های خون دوره‌ای تحت نظر پزشک را دست کم نگیرید. معمولا پزشکان سعی می‌کنند پیش از شروع دارودرمانی از انواع درمان خانگی چربی خون استفاده کنند زیرا معتقدند در صورت تاثیر این روش‌ها بیمار از عوارض مصرف داروهای کاهش‌دهنده چربی خون خلاص خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۱۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان