//
کدخبر: ۴۱۶۶۱۱ //
پاکسازی بدن| عرق کردن

پاکسازی بدن و دفع سموم با عرق کردن

عرق کردن در طب سنتی یک درمان مستقل محسوب می شود که در درمان بسیاری از بیماری ها مانند تب های خونی، مسمومیت ها، آسیت، بیماری های مفصلی و پوستی و … مفید است. عرق کردن یک روش طبیعی برای پاکسازی بدن است، به همین دلیل گفته می شود که حدود یک سوم بیماری ها با تعریق بهبود می یابند و البته بسیاری از مردم و حتی پزشکان از فواید آن بی اطلاع هستند.

پاکسازی بدن و دفع سموم با عرق کردن
به گزارش فرتاک نیوز،

عرق کردن روشی ساده برای پاکسازی کلی بدن از سموم است.

2 روش برای عرق کردن و دفع سموم بدن:

  •     با اقدامات خارجی برای باز کردن منافذ برای از بین بردن تعریق مانند نشستن در سونا یا حمام آب گرم و استفاده از صندلی.
  •     استفاده از نوشیدنی های دارویی که نوع مناسب آن پس از گرفتن شرح حال توسط پزشک متخصص برای هر فرد تجویز می شود.

البته باید توجه داشت که تعریق زیاد چه عمدی و چه غیر عمدی باعث از بین رفتن رطوبت بدن و افزایش دمای بدن می شود; به همین دلیل در درمان بیماری هایی که منشا بلغم دارند مفید است; لازم به ذکر است پس از تعریق به هیچ وجه نباید در معرض هوای سرد قرار گرفت که خود باعث بروز مشکلاتی مانند درد سیاتیک می شود.

منظور از غسل شستن بدن در اطاق دربسته است که در آن آب گرم یا بخار آب گرم وجود داشته باشد به حدی که بدن شروع به تعریق کند به طوری که مواد زائد بدن از طریق عرق خارج شود. استفاده از نور سنتی و کیسه‌بندی برای دفع زباله ضروری است.

حمام های امروزی که فقط دوش گرفتن انجام می شود و فرد عرق نمی کند، جزو حمام های طبی نیست!

حمام نباید خیلی گرم باشد زیرا باعث ضعیف شدن بدن و ضعیف شدن اعضا می شود. حمام سرد از خروج عرق و مواد زائد از بدن جلوگیری می کند، البته حمام با آب سرد برای افراد گرم مزاج و در فصل گرما دل نشین و نشاط آور است.

گرمای حمام باید محسوس باشد و در حدی که فرد عرق کند، البته افرادی که غلبه صفرا دارند، استحمام آب گرم نکنند و با آب ولرم دوش بگیرند.

زمان مناسب برای حمام کردن

استحمام صبحگاهی در حالت ناشتا بدن را لاغر، خشک و کم آب می کند، البته چنین حمامی برای کسانی که تحرک زیادی ندارند مناسب است.

استحمام در حالت کامل باعث چاقی و رطوبت اضافی در بدن می شود.

نشستن زیاد در حمام باعث ضعف بدن و آسیب به اعصاب و کاهش اشتها و قدرت جنسی می شود. این مسائل ممکن است در اثر حمام کردن زیاد نیز ایجاد شود.

زمان خروج از حمام زمانی است که بدن در همان دمای هوای بیرون باشد. هنگام بیرون آمدن از حمام باید بدن خود را با یک پارچه ضخیم کاملاً بپوشانید. در حال حاضر سونا و جکوزی می توانند دارای وضعیت حمام طبی باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۶۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان