//
کدخبر: ۴۱۶۵۸۱ //

ارتباط بین روده و بیماری گلوکوم

تیمی از دانشمندان علوم پزشکی در دانشگاه علوم و فناوری الکترونیک چین، با همکاری یک همکار از دانشگاه پزشکی ارتش و از بیمارستان سلامت مادر و کودک لوژو، ارتباطی بین سلول‌های ایمنی در روده و آسیب شبکیه به دلیل گلوکوم پیدا کرده است. در مطالعه خود که در مجله Science Translational Medicine گزارش شده است، این گروه رفتار سلول های CD4+ T و پروتئین اینتگرین β7 را تجزیه و تحلیل کردند.

ارتباط بین روده و بیماری گلوکوم
به گزارش فرتاک نیوز،

گلوکوم یکی از علل اصلی نابینایی است و هیچ درمانی ندارد، اگرچه درمان هایی وجود دارد که آسیب های ناشی از آن را کند می کند. این وضعیتی است که در آن سلول های گانگلیونی در شبکیه و عصب بینایی آسیب می بینند. اکثر درمان ها بر روی کاهش فشار داخل کره چشم، یکی از علائم آب سیاه، کار می کنند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که سلول‌های T احتمالاً در آسیب ناشی از گلوکوم نقش دارند، اما تاکنون، علت آن عمدتاً یک راز بوده است. در این تلاش جدید، تیم تحقیقاتی مشکوک شدند که سلول های CD4+ T ممکن است در این بیماری نقش داشته باشند.

آنها با آزمایش نمونه خون 519 بیمار مبتلا به گلوکوم شروع کردند و دریافتند که آنهایی که سطح سلول های CD4+ T بالاتری داشتند چشمانشان آسیب بیشتری می دید.

در موش‌ها، سلول‌های CD4+ T اینتگرین β7 را در روده بیان می‌کنند، این پروتئینی است که توسط ژن ITGB7 کدگذاری می‌شود. آنها همچنین دریافتند که سلول‌های CD4+ T در روده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد از اینتگرین β7 برای دسترسی به شبکیه و حمله به سلول‌های گانگلیونی شبکیه در هنگام انتقال از طریق خون استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتباط بین سلول‌های CD4+ T و آسیب گلوکوم، این تیم آنتی‌بادی‌هایی به موش‌های آزمایشی داد که از تعامل سلول‌ها با پروتئینی به نام MAdCAM-1 جلوگیری می‌کرد که منجر به کاهش التهاب در چشم و آسیب به شبکیه شد.

این تیم نتیجه گیری می کند که علاوه بر ارتباط سلول های ایمنی روده با آسیب گلوکوم، مطالعه آنها همچنین نقشی را که سیستم ایمنی می تواند در بیماری هایی مانند گلوکوم ایفا کند، برجسته می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان