//
کدخبر: ۴۱۴۹۴۷ //
بزاق| بزاق نوزاد

آیا افزایش بزاق دهان نوزاد خطرناک است ؟

اگر متوجه شدید که شما یا فرزندتان ترشح بیش از حد بزاق دارید، توصیه می شود برای تعیین علت اصلی و بحث در مورد گزینه های درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

آیا افزایش بزاق دهان نوزاد خطرناک است ؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر متوجه شدید که نوزادتان بیش از حد معمول آب دهان می‌ریزد، ممکن است به دلیل ترشح بیش از حد بزاق باشد. در حالی که دهان همه بزاق تولید می کند، ترشح بیش از حد بزاق زمانی اتفاق می افتد که غدد بزاقی بیش از حد فعال می شوند و در نتیجه بزاق بیش از حد ترشح می شود. گاهی اوقات، وجود بیش از حد طبیعی بزاق در دهان یا تجمع بزاق ممکن است منجر به افزایش آب دهان شود.

در بسیاری از موارد، ترشح بیش از حد بزاق در نتیجه مصرف دارو یا عفونت موقتی خواهد بود. در موارد دیگر، ممکن است ناشی از یک بیماری مزمن به نام ترشح بیش از حد بزاق مداوم یا سیالوره باشد.

ترشح بیش از حد بزاق معمولاً با مشاهده ترشح بیش از حد بزاق یا وجود لباس خیس به دلیل ترشح بزاق تشخیص داده می شود. همچنین نوعی ترشح بیش از حد بزاق به نام سیالوره وجود دارد و زمانی رخ می دهد که در پشت دهان ترشح بزاق وجود داشته باشد. و منجر به علائمی مانند انسداد بزاق و ذات الریه می شود.

گاهی اوقات، بلع ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. اگر متوجه شدید که شما یا فرزندتان ترشح بیش از حد بزاق دارید، توصیه می شود برای تعیین علت اصلی و بحث در مورد گزینه های درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا شما ممکن است به طور موقت یا مزمن بزاق بیش از حد را تجربه کنید. دلایل زیادی برای ترشح بیش از حد بزاق وجود دارد، از جمله ترشح بیش از حد آب دهان هنگام خواب، آلرژی های فصلی، عفونت های تنفسی، عوارض جانبی داروها، یا نتیجه سکته مغزی یا سایر اختلالات عصبی شود.

در حالی که ترشح بیش از حد بزاق اغلب با تولید بیش از حد بزاق همراه است، می تواند نتیجه ناتوانی بدن در پاکسازی کافی بزاق باشد، بنابراین در دهان تجمع می یابد تا زمانی که از طریق بزاق آزاد شود.

این می تواند با آپنه خواب، به ویژه آپنه انسدادی خواب، زمانی که راه هوایی باریک یا مسدود می شود و بزاق نمی تواند به درستی جذب شود، اتفاق بیفتد. به طور مشابه، آپنه خواب مرکزی زمانی رخ می دهد که سیگنال های عصبی از مغز به درستی به سیستم تنفسی ارسال نشود. در نتیجه تنفس و تولید بزاق به درستی کار نمی کند. از آنجایی که آپنه خواب می تواند یک بیماری خطرناک باشد، مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی بسیار توصیه می شود.

ترشح بیش از حد موقت بزاق می تواند ناشی از عواملی مانند پوسیدگی دندان، بارداری، رفلاکس معده به مری، قرار گرفتن در معرض سمومی مانند جیوه و داروهای ضد تشنج باشد. این علل ترشح بیش از حد موقت بزاق به ترتیب قابل درمان هستند. به عنوان مثال، اگر کودک شما دندان پوسیده ای داشته باشد و متوجه آبریزش آن شدید، این امکان وجود دارد که ترشح بیش از حد بزاق با ترمیم دندان توسط دندانپزشک برطرف شود.

به طور مشابه، ترشح بیش از حد بزاق ناشی از بارداری احتمالا پس از پایان بارداری برطرف می شود. اگر داروهایی برای شما تجویز می شود که فکر می کنید باعث ترشح بیش از حد بزاق می شوند، با پزشک خود در مورد داروهای جایگزین یا راه حل های دیگر برای کنترل بزاق اضافی صحبت کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۹۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان