//
کدخبر: ۴۱۴۳۸۸ //

چرا افسردگی در جان انسان نفوذ می‌کند؟

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند گفت: وقتی انسان تکیه گاه‌های معنوی خود را از دست داده یا به آن توجهی ندارد، افسردگی کم کم در جانش نفوذ می‌کند.


چرا افسردگی در جان انسان نفوذ می‌کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام محمدهادی شهاب، در گفت‌وگویی در مورد زمینه‌های افسردگی در فرد، اظهار کرد: افسردگی از آثار تفکر و زندگی مدرن و صنعتی و یکی از بیماری‌های بسیار شایع جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه بر اثر افسردگی، مشکلات روانی و روحی برای انسان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: مشکلات روحی و بیماری‌هایی مانند افسردگی تاثیر سوء بر جسم افراد نیز دارند.

این استاد معارف بیان کرد: بیماری‌های روانی معلول زندگی جدید و مسائل و مشکلات آن بوده و یکی از دلایل اصلی آن، از دست دادن تکیه گاه‌های معنوی انسان است.

شهاب با بیان اینکه استفاده از سحرگاه و صحبت با خداوند باعث ایجاد آرامش روحی در انسان می‌شود، افزود: در گذشته در جوامع سنتی یک ارتباط عمیق با عالم غیب و خدا داشتند که این امر به حفظ روحیه انسان در تحمل ناملایمات زندگی قدرت می‌داد.

وی ادامه داد: امروزه این ارتباط کاهش یافته و انسان تکیه گاه‌های خود را از دست داده، بنابراین دچار یک خلاء و اضطراب روحی شدید می‌شود که برای حذف آن از زندگی نماز یکی از راه‌های مهم بوده که از نظر علمی نیز ایجاد آرامش از طریق آن به اثبات رسیده است.

استاد معارف دانشگاه بیرجند با بیان اینکه نماز به شرط رعایت همه شرایط در درمان افسردگی موثر است، اظهار کرد: ارتباط با خداوند در سحرگاه یک ارتباط مهم و موثر است. در سحرگاه ذهن انسان کاملا هوشیار بوده و بدن فرد در هنگام عبادت به نشاط روحی و جسمی می‌رسد.

شهاب یادآور شد: با رعایت این شرایط معنوی در زندگی، افسردگی نه تنها به سراغ انسان نیامده، بلکه در صورت وجود در روح انسان کم کم التیام می‌یابد، مهم این است که به این موارد  توجه کرده و خود را در این مسیر قرار دهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۳۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان