//
کدخبر: ۴۱۳۱۹۱ //

بیمه رایگان ۱۲ میلیون ایرانی / افزودن بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه رایگان ۱۲میلیون ایرانی و افزودن ۱۵ هزار ۹۳۹ تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کشور از مهمترین دستاوردهای نظام سلامت در دولت مردمی است.

بیمه رایگان ۱۲ میلیون ایرانی / افزودن بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام عین اللهی روز شنبه در یک نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح دستاوردهای نظام سلامت در دولت سیزدهم که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: از بزرگترین دستاوردهای بعد از انقلاب سلامت است، دولت مردمی دوران همه گیری کرونا خدمات ارزنده ای به کشور ارائه داد، بطوریکه با روی کار آمدن این دولت روزانه ۵۰ هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی مراجعه می کردند، روزانه بیش از ۷۰۰ مرگ و میر داشتیم و کسب و کار مراکز آموزشی متوقف بود،نزدیک به ۵۰ همت بدهی و ۷۰۰ میلیون یورو تعهد وزارت بهداشت وجود داشت ، با تلاش های دولت این مسائل برطرف شد.

وی اظهار داشت: برای درمان کرونا کمیته علمی کرونا با حضور بیشتر از ۶۰ نفر از اساتید پزشکان تشکیل شد ، فقط ۱۸ میلیون واکسیناسیون در گروه پزشکی، افراد پرخطر و سالمندان انجام شده بود که با حمایت دولت سیزدهم ، ۱۶۰ میلیون دز واکسیناسیون انجام شد ، قبل از دولت مردمی۱۲۲ هزار فوتی داشتیم، از آذر ۱۴۰۰ تاکنون فقط ۲۲ هزار مورد مرگ و میر گرونایی در کشور ثبت شد و این از دستاوردهای واکسیناسیون بود .

 

وزیر بهداشت ادامه داد: تمامی مراکز، بسیج و هیات ها وارد عمل برای انجام واکسیناسیون شدند در روز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن تزریق می شد و این سرعت واکسیناسیون در زمان کوتاه با کاهش مرگ و میر همراه و محدودیت ها و قرنطینه ها برداشته شد با توجه به اینکه ۳۰۰ شهید سلامت در این دوران داشتیم هیچ بیماری روی زمین نماند.

 

ایران کشور موفق در کنترل کرونا در منطقه مدیترانه شرقی

 

عین اللهی از ایران به عنوان کشور موفق در کنترل کرونا در منطقه مدیترانه شرقی نام برد و گفت: تولید ۶ نوع واکسن کرونا و امکانات تهیه واکسن برای وقوع احتمالی سایر بیماری‌ها در آینده در کشور فراهم و کیت های تشخیص اومیکرون نیز تهیه شد.

 

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به افزایش ۲ برابری تخت های ای سی یو اطفال ، گفت: این میزان به هزار و ۵۰ تخت رسید و واکسیناسیون رایگان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اتباع بیگانه در حوزه کرونا انجام شد.

مقام عالی وزارت بهداشت تصریح کرد: ۱۲ میلیون نفر در ۵ دهک نخست جامعه که فاقد هر گونه بیمه پایه سلامت بوده زیر چتر حمایت بیمه قرار گرفتند وفرانشیز درمانی این دهک ها صفر شد و دستورالعمل بیمه روستایی و عشایر تدوین و به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شد.

 

عین اللهی افزود: برای ساماندهی بازار دارویی با رویکرد حذف رانت و فساد ناشی از ارز چند نرخی و انتقال یارانه دارو به زنجیره دارویی کشور، طرح دارویار در دولت سیزدهم اجرا و عملیاتی شد که تاکنون موفق عمل کرده و همچنان ادامه دارد.

 

وی، بیمه رایگان ۳ ماهه همه ایرانیان فاقد بیمه، قیمت گذاری جدید اقلام تولید داخل ،اجرای ۹۸ درصدی نسخه الکترونیک، انجام ۲ هزار پروژه بهداشتی جدید با زیر بنای بیش از ۱۰۸ هزار متر مربع و تکمیل ۴ هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشت، تشکیل قرارگاه سلامت خانواده و نظام ارجاع و تکمیل برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از دی ماه ۱۴۰۱، اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع از اردیبهشت سالجاری با اولویت مناطق محروم ،رایگان شدن خدمات بستری در استانهای کردستان ، بوشهر و خراسان جنوبی به منظور دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم ،تشکیل قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، توسعه و ساخت خوابگاه‌های متاهل دانشجویی،کاهش نوبت کاری و شب کاری مادران باردار شاغل و دانشجو،ارائه تسهیلات انجام رایگان زایمان طبیعی، ایجاد شبکه ناباروری در کشور و رونمایی از باروری سالم را از دیگر دستاوردهای دولت مردمی عنوان کرد.

 

عین اللهی اظهار داشت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۵ سال در دولت سیزدهم عملیاتی شد و یک دستاورد مهم برای ما محسوب می شود .

 

تجهیز پروژه های درمانی تا پایان سال

 

عین اللهی اظهار داشت: تجهیز و توسعه پروژه های درمانی جدید از جمله بخش های بیمارستانی، کلینیک ویژه و تخت های ای سی یو و انجام ۴۹۴ پروژه درمان از دیگر دستاوردها بوده بطوریکه از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ ، ۵۲ پروژه داشتیم و در دولت مردمی به ۱۰۶ پروژه افزایش یافت.

 

وی، افتتاح کلان بیمارستان های مهدی و غدیر، تجهیز بیمارستان فیروز آبادی، توزیع عادلانه خدمات سلامت در حوزه درمان نیز از دیگر دستاوردها بوده و تا به امروز ۱۵ هزار تخت به مراکز درمانی افزوده و مجوز سرمایه گذای خارجی به مبلغ هزار میلیارد تومان صادر شده است .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۱۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان