//
کدخبر: ۴۱۲۸۴۸ //

راهنمای انتخاب روانشناس کودک و دکتر روانشناس خوب

خانواده مهم ترین مرکز ارتباطی بین افراد می باشد. تفاوت سن، اختلاف نظر و سلیقه می تواند سبب بروز مشکلاتی بین اعضای خانواده شود.

راهنمای انتخاب روانشناس کودک و دکتر روانشناس خوب
به گزارش فرتاک نیوز،

اکثر افراد در خانواده خود با مشکلاتی مواجه هستند که برای رفع آن ها نیاز است تا به یک روانشناس کودک خوب مراجعه کنند. برای این کار بهتر است که از یک دکتر روانشناس خوب کمک بگیرید تا بتوانید مشکلات اعضای خانواده را برطرف کنید. اگر می خواهید با ویژگی های بهترین روانشناس آشنا شوید و بتوانید یک مشاوره موثر داشته باشید، بهتر است که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های یک دکتر روانشناس خوب

روانشناسان زیادی در سطح جامعه فعالیت می کنند اما همه آن ها را نمی توان به عنوان یک دکتر روانشناس خوب معرفی کرد. برای این که یک فرد بتواند به عنوان بهترین روانشناس در سطح جامعه معرفی شود، باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • بیمار را قضاوت نکند

برای این که یک روانشناس بتواند بهترین باشد، باید از قضاوت بیمار خودداری کند. فردی که به روانشناس مراجعه می کند، ممکن است به دلایل مختلفی دست به خطا زده باشد و در زندگی اشتباهات مختلفی را تجربه کرده باشد. روانشناس نباید در برابر او جبهه گرفته و او را مقصر بداند. او باید کاملا بی طرف باشد و بدون قضاوت به صحبت های بیمار خود گوش دهد.

  • دسترسی آسان

یک روانشناس خوب باید شرایطی فراهم کند تا افراد بتوانند به راحتی با او ارتباط برقرار کنند. این روانشناسان باید علاوه بر مراجعه حضوری، شرایط را برای مشاوره آنلاین و یا تلفنی فراهم کنند تا همه افراد بتوانند به آن ها دسترسی داشته باشند.

  • گوش دادن فعال

یکی مهم ترین ویژگی های یک روانشناس کودک همین امر می باشد. این فرد باید بتواند به خوبی به صحبت های بیمار گوش دهد. او باید به گونه ای رفتار کند که بیمار متوجه شود کسی با تمام وجود به حرف های او گوش می دهد و برای او ارزش قائل شده است.

  • به روز بودن

این افراد باید از مدرن ترین روش های مشاوره و تست های روانشناسی آگاه باشند. بتوانند با جدید ترین اطلاعات به امر مشاوره بپردازند و بیمار را به خود نزدیک کنند. همچنین پیشرفته ترین روش های درمانی را آموزش ببینند و از این طریق بتوانند روند درمان بیماری ها را بهبود بخشند.

  • همدلی کردن

برای این که یک روانشناس بتواند یک روانشناس کودک خوب داشته باشد باید دارای ویژگی های خاصی باشد. این فرد باید بتواند با بیمار خود همدلی کند. گاهی اوقات نیاز است که دست بیمار را بفشارد و با او ناراحت شود. در کنار بیمار بنشیند و درد های او را با تمام وجود حس کند. با این کار بیمار خود را با ارزش تر می داند و متوجه می شود که کسی درد های او را می فهمد.

  • خوش اخلاقی

خوش اخلاقی مهم ترین ویژگی در این افراد می باشد. این فرد باید از نظر اخلاقی بسیار عالی باشد، با روحیه بالا و انرژی مثبت به گفتگو با بیماران بپردازد. این امر سبب می شود تا بیمار احساس راحت تری داشته باشد و بتواند جزئیات بیش تری از مشکلات خود را با پزشک در میان بگذارد.

  • برقراری ارتباط موثر

این روانشناسان باید مهارت برقراری ارتباط با بیمار را داشته باشند. برای این کار باید در دوره های مختلفی شرکت کنند و به یک فرد با تجربه و ماهر در این زمینه تبدیل شوند. زمانی که روانشناس بتواند ارتباطی موثر با بیمارخود برقرار کند، به مرور زمان بیمار نیز به او اعتماد می کند. با این کار بیمار همه مشکلات و راز های خود را روانشناس در میان گذاشته و او راحت تر می تواند برای رفع این مشکلات اقدام نماید.

  • صبور بودن

این افراد باید در جلسات مشاوره بسیار صبور باشند. شاید برخی از بیماران افرادی عصبی و پرخاشگر باشند. این فرد باید در برابر بیمار خود بسیار صبور بوده و از رفتار های بیمار ناراحت نشود.

مزایای روانشناس کودک آنلاین

یکی از بهترین روش ها برای برقراری ارتباط با یک روانشناس کودک خوب، تماس آنلاین می باشد. امروزه به دلیل مشغله های زیاد و هزینه های بالای رفت و آمد، افراد ترجیح می دهند که به صورت آنلاین با مشاوران ارتباط برقرار کنند. از طرفی دسترسی به مشاور با این روش بسیار آسان تر می شود. افراد به راحتی می توانند از سراسر کشور با یک دکتر روانشناس خوب ارتباط برقرر کنند.

گاهی اوقات افراد به دلیل مشکلات شخصیتی که دارند، نمی توانند به صورت حضوری مشاوره بگیرند. این افراد نمی توانند به صورت رو در رو با مشاور ارتباط برقرار کنند و مشکلات خود را با او در میان بگذارند. از این رو بهتر است که از مشاوره های آنلاین استفاده کنند. صحبت کردن، درد دل کردن و بیان احساسات با این روش بسیار ساده تر می شود و فرد احساس راحتی بیش تری دارد. در نتیجه پزشک نیز راحت تر بیماری فرد را تشخیص می دهد و برای درمان آن راهکار های مناسبی پیشنهاد می کند.

راهنمای انتخاب دکتر روانشناس

برای این که بتوانید یک دکتر روانشناس خوب را انتخاب کنید و مشکلات و مسائل خود را با او در میان بگذارید، بهتر است که نکاتی را مد نظر خود قرار دهید. این فرد باید شرایطی فراهم کند تا شما به راحتی بتوانید مشکلات خانوادگی خود را با او در میان بگذارید. یک روانشناس کودک خوب باید دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی باشد و از رشته های مرتبط فارغ التحصیل شده باشد. این فرد باید دارای رزومه کاری مناسبی باشد و در ارائه مشاوره به افراد با تجربه باشد.

اگر به دنبال یک روانشناس کودک خوب هستید، بهتر است که یک روانشناس خوب و با تجربه را برای این کار انتخاب کنید. برای این کار می توانید در سایت های داخلی به دنبال روانشناسان برتر کشور باشید. نظر مراجعه کنندگان قبلی را در مورد آن ها بخوانید و با نحوه کار آن ها بیش تر آشنا شوید. با این کار راحت تر می توانید یک روانشناس مناسب انتخاب نمایید.

کلام آخر

بسیاری از افراد در خانواده خود با مشکلاتی روبرو هستند و می خواهند برای رفع آن ها قدم بر دارند. بهتر است که برای این کار یک دکتر روانشناس خوب انتخاب کنند و مشکلات موجود در خانه را با او در میان بگذارند. با انتخاب یک روانشناس کودک خوب می توان بسیاری از مشکلات موجود بین اعضا را کاهش داد و یا آن ها را بر طرف کرد. در این مقاله تلاش کردیم تا با  ویژگی های بهترین روانشناس بیش تر آشنا شویم و امیدواریم که شما نیز از مطالعه این مقاله استفاده کرده باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان