//
کدخبر: ۴۱۰۸۱۳ //

بهداشت جنسی زنان|اشتباهات رایج در ارتباط با بهداشت جنسی زنان را بدانید

. آگاه شدن از این اشتباهات به شما در رعایت هر چه بیشتر بهداشت و حفظ سلامتی کمک خواهد کرد. به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بهداشت جنسی زنان|اشتباهات رایج در ارتباط با بهداشت جنسی زنان را بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

برخی از باورهای اشتباه در جامعه به عادت های رفتاری بسیاری از زنان تبدیل شده است. برخی از این اشتباهات در ارتباط به بهداشت جنسی زنان است. این اشتباهات می تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. با توجه به همین موضوع تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در مورد این اشتباهات صحبت کنیم. آگاه شدن از این اشتباهات به شما در رعایت هر چه بیشتر بهداشت و حفظ سلامتی کمک خواهد کرد. به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: همسر گلزار حامله شد! | آقا رضا گلزار به زودی پدر می شود

 

استفاده از دوش واژینال بعد از مقاربت

یکی از اشتباهات رایجی که در میان زنان وجود دارد این است که انجام دوش واژینال برای رعایت بهداشت بسیار ضروری است. دوش واژینال روشی برای شستن واژن است. تحقیقات و بررسی های انجام شده نشان می دهد که دوش واژینال با بر هم زدن تعادل طبیعی باکتری‌های واژن (فلور طبیعی واژن)، واژن را به یک بستر مناسب برای رشد باکتری‌هایی که موجب عفونت می‌شوند، تبدیل می کند. بهترین روش برای شستشوی واژن استفاده از آب و صابون بدون عطر است. البته توجه داشته باشید که تنها قسمت‌ های خارجی واژن را شستشو دهید. انجام دوش واژینال تنها در صورتی بلامانع است که توسط دکتر زنان و زایمان به شما تجویز شده باشد.

اجتناب از رفتن به حمام در دوران قاعدگی

یکی دیگر از اشتباهات رایج در ارتباط با بهداشت جنسی زنان این است که در طول دوره قاعدگی نباید استحمام کنند. در حالی که آب گرم می‌تواند به تحریک جریان خون کمک کند و گرفتگی عضلات را بهبود ببخشد. از طرف دیگر رعایت کردن بهداشت شخصی در دوران قاعدگی بسیار مهم است؛ بنابراین این باور که استحمام خانم‌ ها در دوران قاعدگی موجب بروز عفونت رحم، نازایی، سرطان رحم و پستان و سایر بیماری ها می‌‌شود، بسیار غلط و غیر علمی است.

درمان عفونت واژن با جوش شیرین

جوش شیرین دارای خواص ضد باکتریایی است اما استفاده از آن برای درمان عفونت واژن توصیه نمی شود. عفونت واژن انواع مختلفی دارد که درمان آن بستگی به علت عفونت دارد. برخی از درمان های خانگی مانند جوش شیرین در درمان قطعی عفونت موثر نخواهند بود و باید جهت تشخیص و شروع درمان به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

  • بیشتر بخوانید:

شست و شوی واژن در پریودی| اصول صحیح شست و شوی واژن در پریودی را بدانید

 بهداشت جنسی زنان

ورزش نکردن در دوران قاعدگی

 

یکی از باورهای غلطی که بین زنان وجود دارد این است که ورزش در دوران قاعدگی ناسالم است و می‌تواند به رحم آسیب برساند. در حالی که ورزش کردن در دوران قاعدگی بلامانع است و به کاهش علائم مرتبط با پریودی کمک می‌کند. ورزش می‌تواند گرفتگی عضلانی، کمردرد و سردرد را کاهش دهد. همچنین نتایج برخی از تحقیقات نشان می دهد که ورزش حتی باعث بهبود خلق و خو و احساس خستگی که غالبا با چرخه‌ی قاعدگی همراه است، می شود.

پوشیدن شورت پلاستیکی

یکی از بیماری های شایع در زنان، عفونت تناسلی است. متاسفانه برخی از افراد به جنس لباس زیر خود توجهی نمی کنند و شورت پلاستیکی می پوشند. برای پیشگیری از عفونت توصیه می شود که جنس شورت از نخ باشد؛ زیرا این گونه لباس ها رطوبت را عبور داده و فضای مناسبی را برای واژن مهیا می سازد.

استفاده نادرست از دستمال کاغذی برای خشک کردن واژن

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت بعد از شستشوی ناحیه تناسلی توصیه اکید می‌شود که واژن را خشک کنید. بهترین روش برای استفاده از دستمال کاغذی این است که دستمال را از جلو به سمت عقب بکشید در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که میکروب‌های ناحیه مقعد به سمت ناحیه تناسلی کشیده شوند. از طرف دیگر باید از دستمال کاغذی نرم و بدون عطر استفاده شود. دستمال کاغذی های رنگ دار محرک ناحیه تناسلی هستند.

استفاده از شامپوی بدن برای شستشوی واژن

یکی دیگر از اشتباهات رایج در ارتباط با بهداشت جنسی زنان این است که از شامپو یا صابونی که برای شستشوی بدن استفاده می‌ شود برای شستشوی ناحیه تناسلی هم استفاده شود. شامپوی بدن در اغلب موارد حاوی رنگ و اسانس هستند و می‌توانند سبب بروز اختلال در PH ناحیه تناسلی و فلور واژینال شوند.

استفاده طولانی مدت از نوار بهداشتی

یکی از نکات مهمی که زنان باید در دوران قاعدگی خود به آن توجه کنند، رعایت بهداشت ناحیه تناسلی است. رطوبت بالا در این زمان و سایش با نوارهای بهداشتی می تواند سبب سوزش و خارش در ناحیه واژن شود. برای جلوگیری از ابتلا به عفونت های تناسلی توصیه می‌شود هر 3 تا 4 ساعت یک بار نوار بهداشتی عوض شود.

استفاده از ژل شستشو در کوتاه مدت مشکلی پیش نمی‌آورد؛ اما در صورتی که از ژل بهداشتی برای طولانی مدت و به صورت روزانه استفاده شود می تواند خارش و التهاب ناحیه تناسلی را به همراه داشته باشد. در صورتی که به صورت منظم استحمام می کنید نیازی به استفاده از ژل های بهداشتی ندارید.

  • بیشتر بخوانید:

چه چیزی مردان را در نگاه زنان جذاب می‌کند؟ بررسی معیارهای زیبایی در 10 کشور مختلف

 بهداشت جنسی زنان

استفاده از عطرهای خوشبو ‌کننده برای خوشبو کردن واژن

برخی از زنان برای از بین بردن بوی ناخوشایند واژن از عطر استفاده می کنند. با توجه به این که ترکیبات عطرها محرک بافت واژن است، می ‌تواند سبب سوزش و آلرژی شود. بوی ناخوشایند واژن می تواند علائم هشدار دهنده برخی از بیماری ها باشد. برای درمان بوی بد واژن بهترین گزینه مراجعه به متخصص زنان و زایمان است.

عدم مراجعه منظم به پزشک متخصص زنان و زایمان

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که در میان زنان وجود دارد این است که فکر می کنند تنها زمانی باید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند که دچار مشکل شده اند. در حالی که یکی از گام های اساسی در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها انجام معاینات روتین توسط پزشک متخصص زنان و زایمان است. درمان اختلالات و بیماری های زنان به دلیل ارتباطی که با میزان باروری دارد، باید به بهترین شکل ممکن و در زمان مشخص انجام شود

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: سایت دکتر مانیا کاوه
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۸۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان