//
کدخبر: ۴۰۷۳۷۲ //
سلامت | آلزایمر

افزایش آمار آلزایمر | مراقب باشید خطر آلزایمر در کمین است!

براساس اعلام انجمن آلزایمر ایران در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در کشور مبتلا به دمانس (انواع مشکلات شناختی و زوال عقل) هستند، اما 70درصد آن را آلزایمر (بیماری فراموشی) تشکیل می‌دهد.

افزایش آمار آلزایمر | مراقب باشید خطر آلزایمر در کمین است!
به گزارش فرتاک نیوز،

آمار آلزایمر در دنیا و ایران رو به افزایش است. آخرین آمارها هم نشان می‌دهند که بیش از 55میلیون نفر در جهان مبتلا به زوال عقل هستند و بیش از 60درصد آنها در کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط زندگی می‌کنند. معصومه صالحی، رئیس انجمن آلزایمر ایران هم از شناسایی ۴۰۰‌مبتلای جدید به آلزایمر در کشور خبر می‌دهد و به‌گفته او، هر 7دقیقه یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.

این در حالی است که بروز آلزایمر در سن بالای ۶۵ سال شایع است و از آنجا که ایران سومین کشور دنیا با افزایش جمعیت سالمندی است، بنابراین با افزایش ابتلا به آلزایمر هم مواجه است. به همین دلیل متخصصان بر مداخلات و اقدامات پیشگیرانه در کاهش روند ابتلا به دمانس و آلزایمر تأکید می‌کنند. البته به‌گفته رئیس انجمن آلزایمر ایران، برنامه غربالگری انواع دمانس و آلزایمر به‌صورت پایلوت در 2استان و جمعیت حدود 200نفر آغاز شده اما به‌زودی این برنامه در جمعیت 30هزار نفری در هر استان انجام می‌شود که می‌تواند در شناسایی مشکلات و مداخلات زودهنگام مؤثر باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۳۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان