//
کدخبر: ۴۰۶۰۳۶ //
کمبود آهن| افسردگی

کمبود آهن با تشدید افسردگی در ارتباط است؟

تحقیقات زیادی نشان می دهد که آهن مغذی نقش مهمی در سلامت روان دارد و داشتن مقدار بسیار کم آن می تواند منجر به تشدید علائم مشکلات روانی یا ایجاد آنها شود. .

کمبود آهن با تشدید افسردگی در ارتباط است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ثابت شده است که مشکلات سلامت روان تا حد زیادی ریشه در تفاوت های فیزیکی در مغز، ژن ها و تفاوت در تجربیات زندگی ما دارد، اما آنچه می خورید و نحوه استفاده بدن از مواد مغذی موجود در غذا نیز برای سلامت روان مهم است.

تحقیقات زیادی نشان می دهد که آهن مغذی نقش مهمی در سلامت روان دارد و داشتن مقدار بسیار کم آن می تواند منجر به تشدید علائم مشکلات روانی یا ایجاد آنها شود. .

استفانی واینبرگ لوین، روانپزشک دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان، می گوید: “با این حال، بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات سلامت روان مانند افسردگی یا اضطراب و پزشکانی که آنها را درمان می کنند ممکن است چیزی در مورد این ارتباط ندانند.

در مقاله ای که در Current Psychiatry منتشر شد، او و همکارانش با قاطعیت بیان کردند که افراد مبتلا به بیماری های روانی به طور خاص نیاز به آزمایش خون برای تعیین سطح آهن خود دارند.

اگر نتیجه این آزمایش به نام آزمایش فریتین نامطلوب باشد، افزایش آهن در رژیم غذایی و مصرف مکمل های آهن در صورت توصیه پزشک ضروری است. به طور کلی، لوین می گوید، سطح فریتین باید 100 نانوگرم در میلی لیتر باشد و این آزمایش باید هر چهار تا شش هفته یکبار در این بیماران تکرار شود.

آهن علاوه بر نقش شناخته شده ای که در کمک به گلبول های قرمز خون در انجام عملکرد حیاتی حمل و نقل اکسیژن در بدن دارد، به بدن کمک می کند تا مولکول های مورد نیاز برای ساخت مواد شیمیایی کلیدی مغز را بسازد. به ویژه، آهن نقش مهمی در نحوه ساخت انتقال دهنده های عصبی سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین دارد که همگی در سلامت روان مهم هستند.

در همین حال، تحقیقات نشان می دهد که بین سطوح پایین آهن و علائم افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی ارتباط وجود دارد. مطالعات افرادی که اولین دوره روان پریشی خود را تجربه می کنند نشان می دهد که بین شدت علائم و سطوح پایین آهن ارتباط وجود دارد. علاوه بر مطالعاتی که رابطه بین سطح آهن و علائم بیماری‌های روانی را بررسی می‌کند، سایر مطالعات نشان داده‌اند که وقتی افراد مبتلا به بیماری‌های روانی مکمل‌های آهن دریافت می‌کنند، خلق و خوی بهبود یافته و سطح خستگی کاهش می‌یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۰۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان