//
کدخبر: ۴۰۵۸۵ //

پودر جایگزین قند و شکر برای مبارزه با دیابت

پودر جایگزین قند و شکر در یک شرکت دانش‌بنیان تولید شد. این محصول برای بیماران دیابتی و نیز عموم مردم جهت پیشگیری از ابتلا به دیابت تولید و عرضه می‌شود.

پودر جایگزین قند و شکر برای مبارزه با دیابت
به گزارش فرتاک نیوز،

 آرش ایزدپناه، رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد که پودر جایگزین قند و شکر تولید‌شده در این شرکت، با ۴۰ فرمولاسیون در محصولات وابسته به صنایع غذایی کاربرد دارد.او پودر جایگزین قند و شکر را کم‌کالری و بدون قند معرفی کرد و مصرف آن را برای عموم مردم به طور کلی و بیماران دیابتی به طور خاص، مناسب دانست.

ایزدپناه به موارد مصرف این محصول اشاره کرد و گفت که به منظور تطبیق با فرهنگ ایرانی، در بعضی موارد این پودر به شکل حبه تولید شده تا به راحتی جایگزین قند شود. همچنین به صورت پودر، در مواردی مثل ژله، مربا، نوشیدنی‌های سرد و گرم و ... به عنوان شیرین‌کننده، جایگزین مناسبی برای شکر است.

او تأکید کرد که اگرچه مصرف مقدار مشخصی از قند برای بیماران مبتلا به دیابت تجویز می‌شود اما بهتر است که این میزان قند مجاز برای بدن بیمار، از طریق مصرف کربوهیدرات‌ها تأمین شود. بنابراین مصرف پودرهای جایگزین قند و شکر ضروری به نظر می‌رسد.

ایزدپناه در ادامه توضیح داد که بسیاری از مواد شیرین‌کننده، از عناصر مصنوعی ساخته شده‌اند، همچنین بسیاری از جایگزین‌های طبیعی که به منظور کاهش مصرف شکر استفاده می‌شوند، حاوی مقادیری کربوهیدرات هستند (در بعضی موارد حتی بیشتر از شکر معمولی). بنابراین و با توجه به ایندکس بالای این محصولات، مصرف آن‌ها برای بیماران مبتلا به دیابت به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

او تأکید کرد که پودر جایگزین قند و شکر توسط شرکت دانش‌بنیان ما به مرحلۀ تولید رسیده و برای کاربرد در انواع فرآورده‌های غذایی، به عنوان ماده اولیه توصیه می شود.

 

آرش ایزدپناه، رئیس هیأت مدیره شرکت دانش‌بنیان تولیدکنندۀ پودر جایگزین قند و شکر، امتیازات اصلی این طرح را کیفیت برتر از نگاه علمی، گسترش تولید داخلی از نگاه ملی و قیمت نسبتاً ارزان از نگاه تجاری عنوان کرد.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۵۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان