//
کدخبر: ۴۰۴۶۳۶ //
کراتینه | عوارض کراتینه

خبر دارید کراتینه چه بلایی سر موهایتان می آورد؟

در این پست معایب درمان کراتینه مو را بررسی می‌کنیم. امید داریم خواندن این مقاله به شما کمک کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر، بگیرید.

خبر دارید کراتینه چه بلایی سر موهایتان می آورد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بسیاری از ما به دنبال راه‌هایی هستیم که می‌توانند به ما کمک کنند موهایمان را تغییر دهیم  و ظاهری تازه به دست آوریم.در سال‌های اخیر، درمان کراتینه مو در بین افرادی که به دنبال دستیابی به موهایی صاف، براق و بدون وز هستند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این تکنیک صاف کردن مو شامل استفاده از یک محصول مبتنی بر کراتینه روی مو و سپس مهر و موم کردن آن با کمک حرارت بالای اتوی مو است. در حالی که درمان‌های کراتینه مزایای متعددی دارند، مهم است که قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این روش، معایب احتمالی آنها را در نظر بگیرید. در این پست معایب درمان کراتینه مو را بررسی می‌کنیم. امید داریم خواندن این مقاله به شما کمک کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر، بگیرید.

 

کراتین برای من مناسب است؟

اگر موهایتان حجم بالایی ندارد و تقریبا صاف و لخت است، پیشنهاد می‌کنیم از این درمان برای بهبود وضعیت موهای خود استفاده نکنید. چرا که موهایتان کم حجم تر به نظر خواهد رسید.

اگر ریه‌های حساسی دارید یا مبتلا به آسم هستید، فرمالدئید موجود در این درمان برای شما بسیار مضر خواهد بود. تحقیقات بسیاری نمایانگر آن بوده است که میزان فرمالدئید موجود در هوای آرایشگاه ها از سطح استاندارد بسیار بالاتر بوده و این امر ممکن است به سلامت شما آسیب برساند.

 

عوارض کراتین مو

گرچه موی ابریشمی و نرم تحویل داده به شما پس از ساعتها انتظار، باعث ایجاد حس بسیار خوبی می‌شود، اما آِیا کراتین انتخاب مناسبی است؟ تنها با دانستن معایب و عوارض این کار می‌توانیم به پاسخ این سوال برسیم. در ادامه چند نمونه از عوارض کراتین کردن را برایتان شرح داده‌ایم.

 

نگرانی های مربوط به فرمالدئید

برخی از درمان های کراتینه ممکن است حاوی فرمالدئید باشند یا گاز فرمالدئید را در طول فرآیند صاف کردن مو آزاد کنند. استفاده از این ماده شیمیایی در فضاهای بسته‌ای مانند سالن آرایشی بسیار خطرناک است زیرا می تواند عوارض جانبی مانند گلو درد یا خارش چشم داشته باشد.

لازم است بدانیم فرمالدئید یک عنصر شیمیایی حساسیت زا است. بنابراین انتخاب محصولات بدون فرمالدئید یا کم فرمالدئید و اطمینان از وجود تهویه مناسب در طول انجام کار کراتین برای به حداقل رساندن خطرات سلامتی ضروری است.

 

نتایج موقت کراتین

در حالی که صافی مو با استفاده از کراتین، به سرعت نتیجه می‌دهد اما متاسفانه این زیبایی و درخشش مو دائمی نیست. در صورتیکه از موهایتان با دقت مراقبت کنید و تمامی درمان‌ها و نکات مرتبط با نگهداری موی کراتین شده را رعایت کنید، نهایتا 3 تا 6 ماه می‌توانید از زیبایی موهای لخت خود لذت ببرید. و پس از این مدت لازم است مجددا به ترمیم کراتین خود بپردازید.

یکی از بهترین راهها برای حفظ زیبایی و حالت صاف و ابریشمی موها پس از کراتین استفاده از محصولات سولفات فری است که مخصوص موهای کراتین شده تولید شده‌اند. از جمله بهترین پکیج‌های مناسب کراتین ساخت ایران، میتوان به شامپو و ماسک مو سریتا بیوتی اشاره کرد.

 

با عوارض کراتین کردن مو آشنایی دارید؟

این محصولات فری سولفات بر پایه گیاهی تولید شده‌اند تا ویتامین‌های لازم را به موهای شما برسانند. محصولات فاقد سولفات، به منظور حفظ سلامت کراتین مو، شویندگی ملایم دارند اما سریتا بیوتی به شما اطمینان می‌دهد این شویندگی موثر باشد.

 

هزینه بالای کراتین کردن

درمان‌های کراتینه می تواند بسیار گران باشد، به خصوص اگر این کار زیر نظر متخصصین با سابقه و معروف انجام گردد. قاعدتا این موضوع با عنایت به حجم و قد موهای شما تعیین می‌شود. پس اگر موهای بلند و پرپشتی دارید، باید بودجه قابل توجهی برای صافی موهای خود کنار بگذارید.

 

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی

متاسفانه فرمالدئید تنها خطر شیمیایی هنگام انجام کار کراتین نیست! چرا که درمان‌های کراتینه شامل استفاده از مواد شیمیایی برای تغییر ساختار مو است. بنابراین چنانچه حساسیت یا آلرژی خاصی دارید، حتما پیش از اقدام به انجام کراتین مو، با یک آرایشگر حرفه ای مشورت کنید و نگرانی‌های خود را به آنها اطلاع دهید. همچنین در نظر داشته باشید که طبق نظر متخصصان، مادران باردار و شیرده نباید تحت درمان کراتینه قرار گیرند.

 

با توجه به این عوارض، کراتینه کردن انتخاب درستی است؟

پاسخ این سوال کاملا به شخص شما بستگی دارد! مزایای کراتین برای اکثر افراد روشن و واضح است.

  •     کم شدن زمان آراستن موها
  •     موهای بدون وز و صاف
  •     روشن تر شدن موها

از جمله مزایای انجام این روش هستند. اما اگر با علم بر مضرات انجام این کار، آشنا شدید و همچنان قصد انجام آن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم. حتما ماسک موی بدون سولفات سریتا بیوتی را تهیه کنید تا از وز شدن موهای شما در ترمیم‌های متعدد کراتین جلوگیری کند. همچنین با تهیه شامپو سریتا بیوتی مناسب موهای کراتین شده، از شویندگی ملایم و موثر برخوردار خواهید شد.

جمع بندی

درمان‌های کراتینه مو مزایای متعددی از جمله کاهش موخوره، صافی، صرفه‌جویی در زمان دارند. با این حال، مهم است که معایب بالقوه، مانند نتایج موقت، نگرانی های فرمالدئید، هزینه و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را در نظر بگیرید. قبل از تصمیم گیری برای انجام کراتینه درمانی، توصیه می شود با یک آرایشگر حرفه ای مشورت کنید، نوع مو و اهداف خود را مورد بحث قرار دهید و مزایا و معایب را بر اساس شرایط فردی خود بسنجید. به یاد داشته باشید، تصمیم گیری آگاهانه به شما کمک می کند تا به نتایج دلخواه برسید و در عین حال سلامت و تندرستی موهایتان را در اولویت قرار دهید.

چنانچه موهای شما در حال حاضر کراتین دارد و یا به دنبال انجام این کار هستید، می توانید از محصولات مناسب موهای کراتین شده سریتا بیوتی استفاده کنید که سولفات فری هستند. می‌توانید این محصولات را از وب سایت فروشگاهی سریتا به راحتی و به شکل اینترنتی سفارش دهید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۶۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان