//
کدخبر: ۴۰۴۴۲۱ //

جزئیات خدمات درمانی هلال احمر به حجاج ایرانی

از روز سوم خرداد و همزمان با اعزام حجاج ایرانی به عربستان تاکنون بیش از 6 هزار خدمت درمانی به زائران ارائه شده که بیشترین مراجعات به دلیل کم‌آبی بدن، علائم کوفتگی، سرماخوردگی، فشار و قندخون و ناراحتی قلبی بوده است.

جزئیات خدمات درمانی هلال احمر به حجاج ایرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

اطلاعیه مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت در خصوص آخرین خدمات ارائه شده به حجاج در کشور عربستان و مهمترین توصیه‌ها به زائرانی که به این سفر معنوی مشرف می‌شوند، به شرح زیر است:

 
 
 
 

1-از روز سوم خردادماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز 12 خرداد، در مجموع 6158 خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر در مکه و مدینه به حجاج ارائه شده است.

2- در 9 روز گذشته، 2200 مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و 108 مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص برای حجاج انجام شده است.

3-در این مدت 10 مورد بستری اورژانس، 1470 مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مدینه و مکه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

4- تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج از روز سوم خردادماه 2224 مورد بوده و 145 مورد نیز خدمات امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی انجام شده است.

5- در حال حاضر 2 زائر ایرانی در بیمارستان سعودی و بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه بستری هستند.

6-بیشترین علل مراجعه زائران برای کنترل فشار و قندخون، بیماری‌های قلبی و علائم کوفتگی بدن و سرماخوردگی بوده و دلیل عمده مشکلات به وجود آمده، دمای بالای هوا و تعریق زیاد زائران، پیاده‌روی طولانی در طول روز و در گرمای هوا و سپس استراحت زائران در مقابل کولرهای گازی بوده است.

7- زائرانی که هنوز اعزام نشده اند حتما لباس خنک نخی با رنگ روشن همراه داشته باشند. زیرا دمای هوای عربستان بسیار بالاست. همچنین حجاج از تردد در آفتاب خودداری کنند و زیارت خود را در صبح زود و شب ها انجام دهند تا به مشکل گرمازدگی دچار نشوند.

8-زائران در صورت گرمازدگی، استراحت کنند، مایعات مصرف کنند، در محیط خنک قرار بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۴۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان