//
کدخبر: ۴۰۴۱۰۹ //

با این تمرین‌ها درد مفاصل را کاهش دهید

فیزیوتراپی شاخه‌ای از علم پزشکی است که در آن می توان ازدامنه وسیعی از حرکات و روش‌های درمانی برای بهبود بخشیدن به وضعیت ماهیچه‌ها و از دست دادن تحرک، هماهنگی و قدرت ناشی از آسیب به مفاصل یا بسیاری از بیماری‌ها یا ناتوانایی‌های دیگراستفاده کرد و از نتایج آن بهره‌مند شد.

با این تمرین‌ها درد مفاصل را کاهش دهید
به گزارش فرتاک نیوز،

بسیاری از ما در طول زندگی خود با توجه به مشکلات جسمانی که داریم ناگریز به مراجعه به مراکز فیزیوتراپی هستیم.

 
 
 
 

در واقع تمرینات فیزیوتراپی، بخش مهمی از بازتوانی بیماران مبتلا به بیماری‌ها یا اختلالات عضلانی اسکلتی هستند فیزیوتراپیست‌ها نیز معمولا در کنار اقدامات درمانی دیگر، حرکات ورزشی و تمرینات فیزیوتراپی متنوعی را در برنامه‌های توان‌بخشی  به بیمار ارائه می‌دهند.

ضعف عضلانی- اسکلتی

معصومه رضازاده، کارشناس ارشد فیزیوتراپی دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید: «با توجه به سبک زندگی که اغلب مردم  این روزها دارند معمولا ساعت‌های زیادی را صرف امور شغلی خود می‌کنند و  در محل کار هستند. بنابراین در طولانی مدت یا به صورت نشسته پشت میز هستند یا  مجبورند ساعت‌های زیادی در وضعیت ایستاده قرار بگیرند.

اما معمولا بیماری‌های مربوط به نشستن بیشتر است. بنابراین اغلب با مشکلات زیاد عضلانی-اسکلتی مواجه می شوند. به همین خاطر، مشکلات در ناحیه زانو، گردن و کمر بسیار زیاد شده است.»   

می‌توان گفت بسیاری افراد از لحاظ عضلانی- اسکلتی ضعیف هستند؛ یعنی عضلات‌شان به صورت پایه‌ای ضعیف و دامنه حرکتی در عضلات و ستون فقرات‌شان محدود است، در نتیجه ماندن در وضعیت‌های یکنواخت به آنها آسیب بیشتری خواهد زد.

رضازاده می‌گوید فیزیوتراپی زیرمجموعه‌ای از درمان فیزیکی و توانبخشی به حساب می‌آید و به شناخت و درمان مشکلات عضلانی- اسکلتی کمک می‌کند.

تمریناتی برای پیشگیری از ابتلا به درد زانو

زانو  یکی از نواحی بسیار مهم در بدن است و  به علت اهمیت آن در فعالیت های روزانه معمولا مشکلات زیادی به دنبال دارد و درمان آن مورد توجه بسیاری از متخصصان  قرار می‌گیرد.

البته اختلالات زانو طیف وسیعی از بیماری‌ها را شامل می‌شود که فیزیوتراپی هم می‌تواند در  بهبود آن گام موثری به حساب بیابد.

انقباض و انبساط عضلات زانو

کارشناس ارشد فیزیوتراپی می‌گوید یکی از ساده‌ترین ورزش های غیر تخصصی که می‌تواند برای همه مؤثر واقع شود و عضلات را تقویت کند، منقبض و منبسط کردن  عضلات زانو است.

 این کار را می‌توان هر زمان و در هر موقعیتی انجام داد، یعنی با سفت کردن عضلات ناحیه زانو و چند ثانیه مکث، می‌توان آن را رها کرد. البته این تمرین باید چندین بار در روز تکرار شود.

تمرین دیگر در حالت نشسته است که  فرد باید ساق پای خود را بالا بیاورد و  زانو را کاملا صاف کند و پس از ۵ ثانیه مکث، دوباره پا را پایین بیاورد.

همچنین در حالت خوابیده نیز می‌توان یک زانو را خم کرد و زانوی دیگر را به صورت کاملا صاف بالا آورد و دوباره با مکث ۴ تا ۵ ثانیه‌ای آن را پایین آورد.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۱۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان