//
کدخبر: ۴۰۴۰۱۲ //
کودک| مسواک زدن کودک

از چه سنی کودکان باید مسواک بزنند؟

کودکان بهتر است در یک سالگی توسط دندانپزشک معاینه شوند و از این سن باید مسواک زدن کودک را آغاز کنیم.

از چه سنی کودکان باید مسواک بزنند؟

معصومه مسلمی، دندانپزشک اطفال و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به روش‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان یک تا سه ساله اظهار داشت: بعد از یک سالگی رشد دندان‌ها کاهش پیدا کرده و اشتهای کودک دچار نوسان می‌شود و ممکن است کودک از خوردن برخی مواد غذایی سر باز زند، در نتیجه باید در غذای کودک نظم ایجاد کنیم، ضمن اینکه مصرف شیر را محدود کنیم تا کودک مواد غذایی حاوی آهن مصرف کرده و این مواد به بدن کودک برسد.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت دهان در کودکان یک تا سه ساله توسط والدین، افزود: حداقل در یک سالگی باید کودک را نزد دندانپزشک برای معاینه دندان‌ها برد و والدین نیز آموزش‌های لازم را ببینند. ضمن اینکه مسواک زدن کودک با مسواک انجام شود.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به چگونگی مسواک زدن کودکان در این سنین ابراز کرد: بهترین موقعیت برای مسواک زدن کودکان این است که کودک در کنار و در سمت چپ ما قرار داده شود و سرش را روی بازوی چپ خود قرار داده و از پهلو مسواک زدن را انجام دهیم. همچنین استفاده از خمیردندان توصیه نمی‌شود و همان عمل مکانیکی مسواک کفایت می‌کند.

مسلمی با تاکید بر پرهیز از مصرف مواد غذایی چسبنده به دندان مانند بیسکویت، شکلات، و بیسکویت مادر، گفت: باید مصرف چنین مواد غذایی را محدود کنیم و در صورت مصرف بلافاصله مسواک زدن کودکان را انجام دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۰۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان