//
کدخبر: ۴۰۳۸۷۰ //
چاقی| اضافه وزن | کودک نو پا

آیا کودک نوپا شما چاق است؟ | با اضافه وزن کودکم چکار کنم؟

چاقی در میان کودکان نوپا رایج شده است، با داده‌های اخیر تخمین زده می‌شود که حدود 13.4 درصد از کودکان 2 تا 5 ساله چاق هستند، این میزان با افزایش سن افزایش می‌یابد.

آیا کودک نوپا شما چاق است؟ | با اضافه وزن کودکم چکار کنم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

چند دهه است که چاقی در ایالات متحده در حال افزایش بوده است و کودکان نیز از آن مصون نبوده اند. در سال 2017-2018، 19.3 درصد از کودکان 2 تا 19 ساله چاق بودند که به حدود 14.4 میلیون کودک نوپا، بزرگتر و نوجوان می رسد.

ممکن است آنقدر مشغول کودک نوپای فعال خود باشید که اصلا احتمال اضافه وزن یا چاقی او برایتان دور از ذهن باشد. اما ممکن است فرزند شما واقعا در معرض خطر باشد.

متأسفانه، چاقی در میان کودکان نوپا رایج شده است، با داده‌های اخیر تخمین زده می‌شود که حدود 13.4 درصد از کودکان 2 تا 5 ساله چاق هستند، این میزان با افزایش سن افزایش می‌یابد.

دکتر آماندا استایانو، ، سخنگوی انجمن چاقی و استادیار مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، می‌گوید: « چاقی به‌ویژه در کودکانی که از اقلیت‌های قومی هستند یا از خانواده‌های کم درآمد هستند، همچنان بالاست . دکتر استیانو می گوید که میزان چاقی شدید نیز همچنان در حال افزایش است.

همچنین بسیاری از کودکان چاق با تأثیرات اجتماعی و عاطفی مانند تبعیض، تصویر منفی از بدن، اعتماد به نفس پایین و قلدری از سوی همسالان مواجه می شوند که همه اینها می تواند برای عزت نفس و حتی عملکرد تحصیلی کودک مضر باشد.

در حالی که کودک نوپا ممکن است در معرض خطر هیچ یک از این عواقب فوری نباشد، هر چه مدت طولانی تری اضافه وزن داشته باشد، احتمال اضافه وزن در کودکان بزرگتر و بزرگسالان و ابتلا به بیماری های مرتبط با آن بیشتر می شود.

با بزرگتر شدن کودک، رساندن کودک از دسته چاق به دسته وزن سالم به طور فزاینده ای دشوار می شود. عادات غذا خوردن و فعالیت به سرعت ریشه دوانده و تفاوت وزن بیشتر می شود.

به عنوان مثال، یک کودک دو ساله که اضافه وزن دارد، ممکن است نیاز داشته باشد تا چندین ماه در همان وزن (بدون افزایش وزن) بماند تا قدش «به اندازه نرمال ان وزن برسد. اما یک کودک 10 ساله ممکن است برای رسیدن به وزن مناسب علاوه بر افزایش قد، نیاز به کاهش وزن فعال داشته باشد.

در مطالعه ای که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد ، تیمی از محققان از داده های اخیر در مورد چاقی دوران کودکی برای پیش بینی های آگاهانه در مورد آینده کودکان امروزی استفاده کردند. آنها پیش بینی کردند که بدون مداخله، 57.3 درصد در سن 35 سالگی چاق خواهند شد .

آیا کودک نوپا شما چاق است؟

چگونه متوجه شوید که فرزندتان اضافه وزن دارد یا چاق است؟ مشابه نقاط عطف مهارت‌های حرکتی، شناختی، درشت و حرکتی ظریف در کودکان نوپا ، محدوده «طبیعی» در مورد وزن کودک نوپا بسیار متفاوت است و چند پوند بسته به قد می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. کودکان نوپا با سرعت های متفاوتی رشد می کنند و برخی از بچه ها وقتی شروع به راه رفتن می کنند کمی لاغر می شوند.

همچنین می توانید دسته وزنی فرزندتان را محاسبه کنید. برای سنین 2 سال و بالاتر، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) یک ماشین حساب BMI آنلاین ارائه می دهد که از سن، قد و وزن کودک شما برای نشان دادن کمبود وزن، وزن سالم، اضافه وزن یا چاق استفاده می کند.

محاسبه‌گر شاخص توده بدنی (BMI) می‌تواند مفید باشد، زیرا "دیدن" چاقی همیشه آسان نیست، به خصوص در کودکان نوپا که به سرعت در حال رشد و تغییر هستند. برای مثال، دکتر استایانو می‌گوید: «دختر دو ساله‌ای که قد متوسط (۳۷ اینچ) دارد، اگر کمتر از ۲۹ پوند باشد، کم‌وزن، اگر بین ۳۵ تا ۳۷ پوند اضافه وزن داشته باشد و اگر بیش از ۳۸ پوند باشد چاق در نظر گرفته می‌شود. تشخیص بصری تفاوت بین دو پوند می تواند دشوار باشد، بنابراین ماشین حساب واقعا مفید است.

اگر کودک نوپا اضافه وزن دارد چه باید کرد؟

اگر کودک نوپا شما اضافه وزن دارد، نیازی به وحشت نیست. اینکه فرزند شما به عنوان چاق یا اضافه وزن طبقه بندی می شود ممکن است ناراحت کننده باشد، اما این اولین گام به سمت انجام اقدام برای رسیدگی به افزایش وزن کودک شما است.

با گرفتن یک قرار ملاقات با پزشک اطفال کودکتان شروع کنید. با هم، می‌توانید برنامه‌ای برای کمک به فرزندتان برای رسیدن و حفظ وزن مطلوب خود ارائه دهید . توجه داشته باشید که برای برخی از بچه‌ها، بسته به اینکه چه چیزی برای بدنشان ایده‌آل است، این ممکن است به حد بالایی یا پایینی محدوده وزنی «طبیعی» تغییر کند.

این اجازه می دهد تا قد کودک به وزن کودک برسد. شما هرگز نباید کودک را در رژیم کاهش وزن قرار دهید، مگر اینکه پزشک او به شما بگوید که این کار را انجام دهید. از محدودیت های شدید در مورد غذا خودداری کنید – تغییرات تدریجی بهتر است.

7 راه برای بهبود تغذیه کودک نوپا

والدین باید بدون توجه به دسته وزنی که کودک در آن قرار می گیرد، برای ایجاد تغییرات در خانه احساس اقدام کنند. ایجاد تغییرات سالم می تواند به کاهش خطر چاقی در دوران کودکی کمک کند.

از مصرف آب میوه خودداری کنید

در حالی که آب میوه را می توان هر چند وقت یک بار به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم کودک نوپا گنجاند، بهتر است از آب یا شیر استفاده کنید . آب میوه اغلب دارای شیرین کننده های مصنوعی یا شکر اضافه است که برابر با کالری خالی است که کودک شما را سیر نمی کند. حتی بدون شیرین‌کننده‌های اضافه، آب میوه‌ها فیبر سیرکننده‌ای را که میوه‌های کامل ارائه می‌دهند، ندارد.

مدافع فرزندتان باشید

دکتر استیانو می‌گوید: «به مکان‌هایی فکر کنید که فرزندتان وقت می‌گذراند. "اگر کودک شما به پیش دبستانی یا مهدکودک می رود، بفهمید که کودک به چه چیزی تغذیه می شود، کودک چه نوع فعالیت بدنی روزانه انجام می دهد و چه مقدار (در صورت وجود) اجازه تماشای صفحه نمایش را دارد. سپس، راه هایی برای کمک پیدا کنید. مرکز سیاست‌ها و شیوه‌ها را برای ایجاد محیط سالم‌تر برای همه کودکان بهبود می‌بخشد."

کودک خود را تشویق کنید تا غذاهای مغذی را امتحان کند

بچه‌های نوپا به خوردن تنقلات شهرت دارند ، اما همچنان میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی را ارائه می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است قبل از متقاعد کردن کودک خردسال برای امتحان کردن آن، چندین بار در معرض یک غذای جدید قرار بگیرد، خیلی کمتر شبیه آن.

آماده سازی های مختلف سبزیجات (مانند خام، له شده، برشته یا پوره) را امتحان کنید که احساس غذا را در دهان تغییر می دهد. چیزی به سادگی آماده‌سازی می‌تواند به افزایش شانس لذت بردن از یک غذای خاص کمک کند.

به کودک نوپا کمک کنید تا خواب کافی داشته باشد

چرت زدن های منظم و زمان خواب زودهنگام و مداوم به استراحت کودکان نوپا کمک می کند، به این معنی که با پیشنهاد امتحان غذاهای جدید یا شرکت در فعالیت های بدنی، احتمال بدخلقی یا عصبانیت آنها کاهش می یابد.

زمان استفاده از صفحه نمایش را به حداقل برسانید

نه تنها افزایش زماناشتفاده از صفحه نمایش معمولاً به معنای کاهش زمان فعالیت است، بلکه می‌تواند به این معنا باشد که کودک شما تبلیغاتی برای تنقلات و غلات شیرین می‌بیند که دارای شخصیت‌های کارتونی رنگارنگ و احتمالاً فریبنده و جینگ‌های جذاب است. وقتی با هم تلویزیون تماشا می‌کنید، تبلیغات را بی‌صدا کنید یا از سرویسی مانند نتفلیکس یا هولو استفاده کنید تا به‌کلی از تبلیغات رد شوید.

مطمئن شوید که کودک شما به اندازه کافی ورزش می کند

در حالت ایده آل، کودکان نوپا بیشتر، اگر نه در تمام روزهای هفته، از نظر بدنی فعال خواهند بود – و در صورت امکان، بازی در فضای باز ایده آل است. نیازی به یک برنامه ورزشی رسمی با کودک نوپا یا پیش دبستانی نیست. فرزندتان را به زمین‌های بازی محلی ببرید، او را در کلاس غلت زدن کودکان نوپا ثبت نام کنید ، یا اجازه دهید روی یک اسباب‌بازی سواری بچرخد یا بچرخد .

خوردن غذاهای مغذی را تبدیل به عادت خانوادگی کنید

عادات سالم خانواده در وعده غذایی را شروع کنید. غذاهای مغذی بپزید. تلفن همراه، تلویزیون و سایر وسایل را خاموش کنید و برای شام خانوادگی کنار هم بنشینید. در هنگام اتخاذ عادات سالم‌تر، همه اعضای خانواده را در نظر بگیرید تا کودک نوپای شما احساس تنهایی نکند - و همه شما از تغذیه بهتر و ورزش بیشتر بهره مند شوید.

به عنوان والدین یک کودک نوپا، به یاد داشته باشید که اکنون می توانید عاداتی را آموزش دهید که خطر چاقی یا چاقی دوران کودکی را در آینده کاهش می دهد. تغییراتی که ایجاد می کنید می تواند به محافظت و بهبود سلامت کودک شما کمک کند و آنها را برای یک عمر عادات غذایی مثبت ایجاد کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۸۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان