//
کدخبر: ۴۰۲۸۶۲ //
چشم | شستن چشم ها

روزی چند بار باید چشم‌ ها را شست ؟

افراد برای رفع خستگی روزی 3 بار دست و صورت خود را می شویند. اگر این ماساژ را انجام دهیم چشم ها تمیز می شود و خستگی برطرف می شود و خشک نمی شود.

روزی چند بار باید چشم‌ ها را شست ؟
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا فرتوک زاده در گفتگویی با بیان اینکه عوامل مختلفی باعث خستگی چشم می شود، گفت: زمانی که افراد با تلفن همراه یا کامپیوتر کار می کنند، پس از ۱۵ دقیقه کار باید یک دقیقه به سمت خود نگاه کنند، پس از ۳۰ دقیقه باید به مدت سه دقیقه به دور چشم نگاه کنند. کار می کنند و بعد از یک ساعت باید به مدت پنج دقیقه نگاهشان را برگردانند و تا پایان ساعت کاری این کار را انجام دهند. به طوری که فشار و گرفتگی اسپاسم باعث خستگی نمی شود.

وی با بیان اینکه زاویه دید ما به کامپیوتر باید 15 درجه به سمت پایین باشد، افزود: در این صورت خشکی و خستگی چشم ها کمتر می شود، بنابراین کامپیوتر باید جلوی فرد و پانزده درجه زیر افق باشد. نور هنگام استفاده از کامپیوتر ضروری نیست زیرا خود کامپیوتر دارای نور است. همچنین اگر چراغ اتاق روشن است، نور نباید به صفحه کامپیوتر بتابد. موضوع بعدی بحث جریان هوا است. هوا نباید به چشم برخورد کند. یعنی باد نباید مستقیم به چشم ما برخورد کند.

فرتوک زاده در ادامه بیان کرد: موضوع بعدی نمره عینک است. بسیاری از افراد عینک درجه پایینی دارند و فکر می کنند خوب می بینند و از عینک استفاده نمی کنند، اما بهتر است آن را تهیه کرده و از آن استفاده کنند. اشعه آبی کامپیوتر برای چشم مضر است، بنابراین عینک های عینکی به نام Block Control وجود دارد که افرادی که از عینک استفاده می کنند حتما باید این عینک را داشته باشند.

این فلوشیپ قرنیه ادامه داد: افراد میانسال و مسن در صورت افتادگی ابرو چشمانشان بسیار خسته می شود، بنابراین هنگام استفاده از کامپیوتر باید کامپیوتر در پایین باشد و ابروهای خود را بالا نبرند تا به کامپیوتر نگاه کنند. چون ابروها و اگر پلک بالا برود چشم خیلی خسته می شود.

وی در پاسخ به این سوال که ماساژ و مالیدن چشم برای رفع خستگی مناسب است، گفت: افراد برای رفع خستگی روزی 3 بار دست و صورت خود را می شویند. اگر این ماساژ را انجام دهیم چشم ها تمیز می شود و خستگی برطرف می شود و خشک نمی شود. بنابراین با این، دیگر نیازی به دست زدن نداریم.

این چشم پزشک تصریح کرد: شستن چشم به مدت یک دقیقه و روزی 3 بار صبح، ظهر و شب تمام آلودگی ها را پاک می کند و دیگر نیازی به دست زدن به چشم نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۸۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان