//
کدخبر: ۴۰۲۸۰۷ //
یبوست| درمان یبوست

از یبوست رنج میبری؟ پس سماق بخور

در این پست می خواهم به بررسی تاثیر سماق بر یبوست بپردازیم. با ما همراه باشید.

از یبوست رنج میبری؟ پس سماق بخور
به گزارش فرتاک نیوز،

سماق یکی از منحصربفردترین ترکیبات آنتی اکسیدانی است که دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد پیری است و به همین دلیل به روند بهبودی و حتی پیشگیری از سرطان سینه و التهاب مثانه و مفاصل کمک می کند.

اگر دیابت دارید، سماق را جزء ثابت برنامه غذایی خود قرار دهید. مصرف منظم این چاشنی به بهبود پاسخ انسولین کمک می کند. همچنین به دلیل داشتن اسیدهای چرب مفید برای قلب مفید است.

سماق همچنین با کمک به بهبود حرکات روده در کاهش یبوست، رفلاکس ناشی از اسید معده و دردهای گاه به گاه شکم موثر است. اثرات ضد میکروبی این چاشنی رنگارنگ به بهبود التهابات تنفسی و سرفه کمک می کند. برخی از کشورها سماق را همراه با عسل برای سرماخوردگی تجویز می کنند.

با سماق هم می توانید چای درست کنید. بهتر است دانه های سماق را قبل از پودر کردن در قوری با مقداری آب جوش بریزید و چند دقیقه زمان دهید تا عطر و رنگ آب تغییر کند. این نوشیدنی ترش و خوشمزه برای کاهش دردهای عضلانی مفید است و به همین دلیل محبوبیت خاصی در بین ورزشکاران دارد.

این ادویه شگفت انگیز اثرات ضد لیپاز نیز دارد. سماق با مهار جذب چربی به کاهش کالری غذاهای پرچرب کمک می کند. با این حال، افرادی که به انبه حساسیت دارند نیز ممکن است به این چاشنی واکنش نشان دهند. همچنین با برخی داروها تداخل دارد، بنابراین برای مصرف مداوم آن بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۸۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان