//
کدخبر: ۳۹۹۰۵۰ //

راهی طبیعی برای کاهش درد مفاصل و تقویت ایمنی بدن!

مطالعه ای روی 18 مرد نشان داد که مصرف 50 میلی گرم پودر MSM به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به مدت 10 روز به طور قابل توجهی آسیب عضلانی ناشی از ورزش را کاهش داده و فعالیت آنتی اکسیدانی را پس از دویدن 14 کیلومتری افزایش می دهد.

راهی طبیعی برای کاهش درد مفاصل و تقویت ایمنی بدن!
به گزارش فرتاک نیوز،

متیل سولفونیل متان (MSM) یک ترکیب حاوی گوگرد است که در گیاهان، حیوانات و انسان ها یافت می شود. علاوه بر این می توان آن را در آزمایشگاه نیز به مکمل غذایی تبدیل کرد که امروزه به طور گسترده در طب جایگزین کاربرد دارد.

این ترکیب اغلب توسط افرادی استفاده می شود که در جستجوی راهی به نوعی طبیعی برای تسکین درد مفاصل، کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی خود هستند. گفتنی است که تحقیقات معتبر از کاربرد MSM در درمان برخی از بیماری ها از آرتریت گرفته تا روزاسه حمایت می‌ کنند.

تمامی فوایدی که در ادامه در خصوص این ترکیب جادویی مورد بررسی قرار می گیرند، از طریق مطالعات منتشر شده توسط مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا قابل دسترسی هستند.

- درد مفاصل را کاهش و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد

یکی از محبوب ترین کاربردهای MSM کاهش درد مفاصل یا عضله است. بر اساس پژوهش های معتبر مشخص شده که افراد دچار انحطاط مفاصل (یکی از علل شایع درد زانو، کمر، دست ها و لگن) می توانند تا اندازه قابل ملاحظه ای از مزایای این ترکیب بهره ببرند.

انحطاط مفاصل با محدود کردن حرکت بیمار بر کیفیت زندگی وی تاثیر منفی می گذارد. در همین راستا مطالعات نشان داده اند که MSM به طور ویژه ای التهاب را در بدن کاهش می دهد. همچنین از تجزیه غضروف؛ یک بافت انعطاف پذیر که از انتهای استخوان هایمان در مفاصل محافظت می کند، جلوگیری خواهد کرد.

یک بررسی علمی روی 100 داوطلب بالای 50 سال ثابت کرد که درمان با مکمل حاوی 1200 میلی گرم MSM به مدت 12 هفته، درد، سفتی و تورم مفاصل را در مقایسه با دارونما کاهش می دهد. در گروهی که مکمل دریافت کرده بودند، کیفیت کلی زندگی بهبود یافت. این افراد همچنین مشکل کمتری در راه رفتن و بلند شدن از رختخواب داشتند.

- دارای اثرات ضد التهابی مانند افزایش سطح گلوتاتیون است

تاکنون خواص ضد التهابی MSM به خوبی توسط تحقیقات علمی مستند شده اند. اعتقاد بر این است که این ترکیب NF-kB را مهار می کند؛ یک مجموعه پروتئینی که در پاسخ های التهابی بدن ما نقش دارد. MSM همچنین تولید سیتوکین‌ هایی مانند فاکتور نکروز توموری آلفا (TNF-ɑ) و اینترلوکین 6 (IL-6) را نیز کاهش می‌ دهد که پروتئین‌ های سیگنال‌ دهنده مرتبط با التهاب سیستمیک هستند.

علاوه بر این، MSM می تواند سطح گلوتاتیون، یک آنتی اکسیدان قوی تولید شده توسط بدن را افزایش دهد. به عنوان مثال، مکمل MSM به صورت معنی داری باعث کاهش التهاب در موش های مبتلا به زخم معده با مهار انتشار سیتوکین های التهابی از جمله TNF-ɑ و IL-6 و همچنین افزایش سطح گلوتاتیون شد.

- با کاهش آسیب و استرس عضلانی به ریکاوری بعد از ورزش سرعت می بخشد

حین تمرین فیزیکی خسته کننده، آسیب عضلانی رخ داده و استرس اکسیداتیو افزایش می یابد. این موضوع باعث می شود که ورزشکاران درد عضلانی قابل ملاحظه ای را بسته به شدت فعالیت جسمانی خود تجربه کنند. این درد در نهایت ممکن است عملکرد و تمرینات ورزشی فرد را مختل کند. ‌MSM می تواند به طور طبیعی با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو ریکاوری عضلات را پس از ورزش شدید تسریع ببخشد.

مطالعه ای روی 18 مرد نشان داد که مصرف 50 میلی گرم پودر MSM به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به مدت 10 روز به طور قابل توجهی آسیب عضلانی ناشی از ورزش را کاهش داده و فعالیت آنتی اکسیدانی را پس از دویدن 8.7 مایلی (14 کیلومتری) افزایش می دهد.

همچنین ممکن است این ترکیب برای کاهش درد پس از ورزش طولانی مدت هم مفید باشد. در یک مطالعه، 22 زن سالم روزانه 3 گرم MSM یا دارونما به مدت سه هفته دریافت کردند و در این فاصله برای مسابقه نیمه ماراتن آماده شدند. گروه MSM درد عضلانی کمتری را نسبت به گروه دارونما گزارش کردند.

- با کاهش درد و سفتی به بهبود علائم آرتریت کمک می کند

آرتریت یک بیماری التهابی رایج است که باعث درد، سفتی و کاهش دامنه حرکتی در مفاصل بیمار می شود. از آنجایی که MSM دارای خواص ضد التهابی قدرتمند است، اغلب به عنوان جایگزینی طبیعی برای داروهای شیمیایی با هدف بهبود علائم آزاردهنده مرتبط با آرتریت کاربرد دارد.

مطالعه ای روی 49 فرد مبتلا به استئوآرتریت زانو نشان داد که مصرف 3.4 گرم MSM در روز به مدت 12 هفته باعث کاهش درد، سفتی و بهبود عملکرد فیزیکی در مقایسه با دارونما شد می شود.

علاوه بر این، ترکیب مذکور می تواند اثربخشی سایر مکمل های رایج مورد استفاده برای درمان آرتریت مانند گلوکزامین سولفات، کندروئیتین سولفات و اسید بوسولیک را افزایش دهد. یک پژوهش معتبر ثابت کرد که ترکیب MSM با گلوکزامین و کندرویتین در کاهش درد و سفتی در افراد مبتلا به استئوآرتریت زانو موثرتر از گلوکزامین و کندروئیتین به تنهایی است.

- ممکن است با کاهش التهاب به تسکین علائم آلرژی کمک کند

رینیت آلرژیک یک واکنش آلرژیک معمول است که باعث علائمی مانند آبریزش از چشم، عطسه، خارش، آبریزش و احتقان بینی می شود. محرک های اصلی رینیت آلرژیک عبارت اند از: شوره و پوسته بدن حیوانات، گرده گل و انواع کپک ها.

پس از قرار گیری در معرض یک آلرژن، مواد التهابی مختلفی مانند پروستاگلاندین ها و سیتوکین ها آزاد و سبب بروز علائم فیزیکی ناخوشایند می شوند. مطالعات نشان داده اند که MSM ممکن است در کاهش علائم رینیت آلرژیک موثر باشد.

این ترکیب قادر است با کاهش التهاب و مهار آزادسازی سیتوکین ها و پروستاگلاندین ها واکنش های آلرژیک را کاهش دهد. مطالعه ای روی 50 فرد مبتلا به رینیت آلرژیک مشخص کرد که دریافت 2600 میلی گرم MSM در روز طی بازه ای 30 روزه، علائمی از جمله خارش، احتقان، تنگی نفس، عطسه و سرفه را تخفیف می دهد.

- با تقویت کراتین می تواند سلامت پوست را بهبود ببخشد

کراتین پروتئینی است که به عنوان عنصر اصلی ساختاری در مو، پوست و ناخن های ما عمل می کند. این پروتئین حاوی سطوح بالایی از اسید آمینه حاوی گوگرد سیستئین است. به همین دلیل است که موهای سوخته بویی شبیه گوگرد می دهند. ‌MSM ممکن است با عمل به عنوان یک اهدا کننده گوگرد به کراتین برای سلامت پوست مفید باشد.

ترکیب منحصر به فرد نام برده همچنین به کاهش التهاب کمک می کند که قادر است مستقیما به سلول های پوست آسیب برساند و باعث علائم پیری زودرس مانند چین و چروک شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۰۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان