//
کدخبر: ۳۸۵۹۲۹ //

این میوه محبوب باعث قطع ریزش مو می شود

شاید بدانید که پوست پرتقال در بسیاری از مشکلات پوستی و موها مؤثر واقع می‌شوند، اما نه‌تنها پوست پرتقال بلکه استفاده از خود پرتقال نیز برای برطرف‌کردن مشکلات مو مفید است.

این میوه محبوب باعث قطع ریزش مو می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

فواید پرتقال برای مو شاید کمی عجیب باشد اما واقعیت دارد. مو و پوست سر از بافت‌های سلولی تشکیل شده است که برای حفظ سلامتی آن‌ها نیاز به تغذیه مناسب و مداوم است و داروهای شیمیایی و درمان‌ها می‌توانند روی مو تأثیر بگذارند که نیاز به جبران دریافت مواد غذایی مناسب از منابع غذایی مختلفی مانند آجیل، سبزیجات، مرکبات و میوه است که مهم‌ترین آن‌ها البته پرتقال است. 

 

فواید پرتقال برای مو


قطع ریزش مو با این میوه محبوب
ویتامین C موجود در پرتقال گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد، در نتیجه باعث کاهش ریزش مو می‌شود. استفاده از آب‌پرتقال در ریشه مو، موجب رفع مشکلات ریزش مو و همچنین افزایش رشد مو می‌شود. آب‌پرتقال می‌تواند یک گزینه مناسب برای افراد مبتلا به کم پشتی مو است.

درخشش مو


قطع ریزش مو با این میوه محبوب
پرپشت شدن مو با پرتقال یکی از خواص پرتقال برای موهای شما است. یکی دیگر از فواید پرتقال برای مو درخشش آن است. آنتی‌اکسیدان‌ها و آنزیم‌های فعال موجود در پرتقال، یک‌لایه محافظ روی مو ایجاد می‌کنند که مو را سالم نگه می‌دارد و همچنین درخشش خود را حفظ می‌کند. کمی آب‌پرتقال را بر روی ریشه و پوست موهای خود قرار دهید و بعد از ۳۰ دقیقه آن را بشویید. علاوه بر این، اگر موی چربی ندارد، کمی شیر تازه را به آب‌پرتقال اضافه کنید و سپس آن را بر روی پوست سر و ریشه مو قرار دهید. شیر پروتئین لازم را به موها می‌دهد و آب‌پرتقال باعث درخشندگی مو می‌شود.

خوشبو کردن مو


قطع ریزش مو با این میوه محبوب
همه ما عطر تازه پرتقال را دوست داریم. عطر عالی پرتقال باعث می‌شود که پوست سر و موتان بوی خوبی داشته باشد. اگر پوست و موهای سر شما چرب و بد بو است، می‌توانید برای رفع این مشکل از آب‌پرتقال استفاده کنید. آب‌پرتقال یا اسانس پرتقال را روی پوست خود بگذارید و آن را بعد مدت‌زمان طولانی بین ۲ تا ۳ ساعت با آب بشویید. این کار روش مناسبی برای رفع بدبویی مو. پوست سر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: صدآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۹۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان