//
کدخبر: ۳۸۵۲۰۳ //

این ادویه‌ها در زمستان گرمابخش هستند

ادویه هایی مانند هل، زنجبیل، زردچوبه و فلفل قرمز علاوه بر مفید بودن برای بدن، در فصل زمستان گرمابخش نیز هستند.

این ادویه‌ها در زمستان گرمابخش هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

اگرچه در روزهای سرد سال، پوشیدن لباس گرم و نوشیدن مایعات گرم برای مقابله با سرما مفید است اما می‌توان از خواص بعضی ادویه‌ها نیز بهره‌مند شد و دمای درونی بدن را بالا برده  و از احساس سرمای مداوم جلوگیری کرد.

"هل" یکی از ادویه‌های محبوب و بومی هند و سریلانکا است، به‌ دلیل مقدار بالای ترکیبی به‌نام سینوئل شهرت دارد که در دفع ترشحات از ریه‌ها و مجاری تنفسی موثر است و این ماده همچنین به افزایش دمای درونی بدن نیز کمک می‌کند و در بهبود عملکرد سیستم گوارشی نیز تاثیر مثبتی دارد.

در طب سنتی هند "زردچوبه" به‌عنوان یکی از بهترین گیاهان گرمابخش بدن شناخته می‌شود و به انقباض بافت‌های بدن کمک کرده و مقدار زیادی از آب بدن را جذب می‌کند و در نتیجه منجر به افزایش دمای بدن می‌شود و ماده‌ای فعال و موثر در بهبود عملکرد جریان خون و سلامت عروق خونی است.

"زنجبیل" برای تسکین حالت تهوع و ناراحتی‌های معده شهرت دارد اما این ریشه گیاهی نیز خواص عالی در بالابردن دمای بدن دارد زیرا سرشار از اسانس روغنی به‌نام جینجرول است و همانند زردچوبه و دارچین در تسهیل جریان خون به اندام‌های مختلف نقش دارد.

"فلفل قرمز" که معمولا به‌عنوان پودر در انواع غذاها و سس‌ها استفاده می‌شود، یکی از بهترین ادویه‌هایی است که دمای بدن را بالا می‌برد. این خاصیت به‌خاطر مقدار بالای ترکیبی به‌نام کپسایسین است. این ترکیب همچنین تولید آدرنالین را فعال می‌کند و روند خنک‌شدن بدن را کاهش می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۲۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان