//
کدخبر: ۳۸۳۶۳۴ //
معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه:

اجرای فاز دوم ساخت خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۴۰۰ نفر/ ماهانه ۱۱۰ هزار پرس غذا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تهیه و توزیع می‌شود

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از اجرای فاز دوم ساخت خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۴۰۰ نفر در این دانشگاه خبر داد.

 اجرای فاز دوم ساخت خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۴۰۰ نفر/ ماهانه ۱۱۰ هزار پرس غذا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تهیه و توزیع می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز (چهارم بهمن‌ماه)  برگزار شد.

دکتر محمدرضا غلامی در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه در معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۱۹ هزار کارمند، حدود ۶۲۰۰ دانشجو و ۵۷۴ عضو هیات علمی فعالیت دارند اظهار کرد: حدود ۸۰۰ دانشجوی دکترای تخصصی نیز در مراکز آموزشی درمانی مشغول به فعالیت هستند.

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه از جمله اقدامات شاخص فرهنگی این دانشگاه را حضور در دو جشنواره "سیمرغ" و "قرآن وعترت" عنوان کرد و افزود: بر اساس آخرین رتبه‌بندی انجام گرفته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه اول کشوری در جشنواره سیمرغ و رتبه ششم کشوری در جشنواره قرآن و عترت را کسب کرده است.

وی در ادامه با اشاره کسب رتبه اول و دوم پایگاه خبری مفدا طی دوسال گذشته نیز گفت: این پایگاه با وجود ۶۶ شعبه در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی با فعالیت بیش از ۵۰ دانشجوی خودجوش در کرمانشاه طی دوسال گذشته خوش درخشید.

دکتر غلامی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به وجود ۱۰ خوابگاه ملکی و یک خوابگاه مشارکتی و خودگردان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: در حال حاضر ۱۷۵۴ دانشجو در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اسکان داده شده‌اند که بر این اساس سرانه خوابگاه‌های دانشجویی به ازای هر دانشجو سه متر مربع است که باید به پنج متر مربع برسد.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: فضای خوابگاهی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه قدیمی و عمدتا با قدمت ۶۰ ساله است که در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت فضای خوابگاهی جدیدی با ظرفیت ۴۰۰ نفر در حال احداث است.

وی افزود: فاز اول این پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان انجام شده و در سفر ریاست‌جمهوری به استان کرمانشاه اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت فاز دوم نیز تخصیص یافت. همچنین ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق رفاه وزارت بهداشت را هم دریافت کردیم که با تامین اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان عملیات ساخت، فضاسازی و تامین تجهیزات انجام خواهد شد.

غلامی اضافه کرد: بر اساس برآورد انجام گرفته تا دو سال آینده این خوابگاه به فضای خوابگاهی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه افزوده خواهد شد و با این روند کمبودی برای اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها نخواهیم داشت. 

 وی‌گفت:علاوه بر این مبلغ، وزارت بهداشت برای تعمیر ۲۴ واحد خوابگاهی ۱۱۰ متری متاهلی در شهرک حافظیه کرمانشاه قرار است مبلغ ۱۸ میلیارد تومان پرداخت نماید که در صورت انجام تعمیرات، به تعداد خوابگاه‌های متاهلی افزوده خواهد شد. 

غلامی همچنین افزود : برای خرید مجتمع خوابگاهی دانشجویان متاهل نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است که مقدمات دریافت آن انجام شده و با خرید این مجتمع در اختیار دانشجویان متاهل قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره‌ای هم به حوزه تغذیه دانشجویان داشت و بیان کرد: ماهانه حدود ۱۱۰ هزار پرس غذا در این دانشگاه تهیه و توزیع می‌شود که ۶۲ هزار پرس آن مربوط به وعده نهار، ۳۲ هزار پرس وعده شام و ۶ هزار پرس در وعده صبحانه است.

 به گفته غلامی در نیم سال اول سالجاری ۹ میلیارد و ۹۰۹ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار دانشجویان قرار گرفته است و پرداخت این تسهیلات در نیم سال دوم نیز ادامه خواهد داشت، که پس از فارغ‌اتحصیلی از دانشجویان دریافت خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۶۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان