//
کدخبر: ۳۸۱۶۱۳ //

گیاه پونه، مفید برای درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه گیاه پونه برای درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا مفید است، گفت: استفاده از پونه برای کسانی که دچار مشکلات تنفسی هستند، بسیار مناسب است.

گیاه پونه، مفید برای درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

آناهیتا حیدری در گفت‌وگویی، اظهار کرد: پونه جزو گیاهان دارویی است که در طب سنتی برای انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود و دارای خواص دارویی و درمانی بیشماری است. مزاج آن گرم و خشک و مفید برای سرماخوردگی و ضد ویروس و باکتری است.

وی گفت: طریقه مصرف پونه به صورت دم کرده است و برای تهیه این دمنوش یک قاشق از برگ پونه تازه یا یک قاشق چایخوری به میزان ۳ گرم، پونه خشک را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه داده شود تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرده و سپس میل شود.

متخصص طب سنتی افزود: همچنین بوخور گیاه پونه به درمان افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند و در دوران سرماخوردگی زیاد سرفه می‌کنند کمک خواهد کرد.

حیدری خواص دیگر گیاه دارویی پونه را اینگونه برشمرد و اظهار کرد: استفاده از این گیاه می‌تواند به درمان بیماری‌های گوارشی، درمان درد عضلات و مفاصل، آرام بخش، تنظیم چرخه قاعدگی، روغن پونه برای سلامتی پوست، مبارزه با عفونت‌ها، برطرف کردن سکسکه، درمان اسهال، درمان گلودرد، درمان سینوزیت، رفع کرم روده، رفع سرفه و سیاه سرفه، رفع اسپاسم عضلات، تقویت لثه‌ها، استحکام استخوان‌ها و درمان آبله مرغان و سیفلیس کمک کند.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه استفاده از این گیاه دارویی علاوه بر خاصیت درمانی برای برخی افراد مضر است، گفت: استعمال آن به افراد دارای مشکلات کبدی، کلیوی و برای زنان در دوران بارداری منع مصرف دارد و توصیه می‌شود مصرف آن به مادران در دوران شیردهی با احتیاط صورت پذیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان