//
کدخبر: ۳۷۹۸۵۵ //

قویترین مسکن طبیعی را بشناسید/ اصلا بهش هم فکر نمی‌کردی!

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی مومیان مصر باستان متوجه شده اند که بر روی ناخن های دست و پای آن ها حنا وجود دارد.حنا در زمان های قدیم هم به عنوان یک محصول آرایشی و بهداشتی استفاده می شده است.

قویترین مسکن طبیعی را بشناسید/ اصلا بهش هم فکر نمی‌کردی!
به گزارش فرتاک نیوز،

امروزه نیز از حنا در درمان بسیاری از بیماریها استفاده می شود .ملکه افسانه ای مصر کلئوپاترا ، یک روغن طبیعی از حنا می گرفته است و از آن به عنوان لوسیون ونرم کننده بدن استفاده می کرده است.

حنا از  یک گیاه خانواده litrasea به دست می آید.حنا سبز با گونه گیاهی متفاوت در جنوب غربی آسیا ،شمال آفریقا ،استرالیا وهندوستان یافت و استفاده می شود.حنا دارای ترکیباتی مانند نفتوکینون است که آن را به یک رنگ قوی تبدیل می کند علاوه بر آن دارای زانتان، گوانین، فلاویوئید، اسید فنولیک، استرول ها است  که در درمان مشکلات پزشکی مختلف  استفاده می شود.

حنا در طب پزشکی دارای خواص ضد ویروسی ،ضد میکروبی و ضد قارچی است و از آن در تهیه دارو های مهار کننده پروتئین گلیکسی، عامل بهبودی زخم،  ضد تب، ضد درد ، ضد التهابی استفاده می شود.علاوه بر آن در درمان بیماری مولوسکوم (بیماری پوستی ) نیز استفاده می شود.همچنین ریسک ابتلا به سرطان ،دیابت را نیز کاهش می دهد.از کبد محافظت می کند به همین دلیل در درمان بیماری زردی بسیار مفید است.

همچنین دارای اثرات نظارتی بر سیستم ایمنی بدن در جهت مثبت است .حنا در طب قدیمی ،برای درمان ریزش مو ،زردی ،بیماری های قارچی ،رشد طحال و سرطان استفاده می شده است.علاوه بر آن روغن حنا در درمان رماتیسم و بیماری های مفصلی استفاده می شود.حنا اثر خنک کننده روی سطوح سوزانده شده دارد، بنابراین می توان آن را در درمان تب بالا و مراقبت از سوختگی استفاده کرد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در دهه های ۹۰ ،اثر مثبت آن در درمان درد نوروپاتیک اثبات شده است.دردهای مانند نوروپاتیک که با مسکن های معمولی از بین نمی روند به راحتی با حنا درمان می شوند.همچنین در درمان سوختگی های ناشی از بیماری دیابت نیز بسیار مفید است.مسکن موجود در حنا از طرف دکتران و محققان بسیاری از کشورها اثبات شده است و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۸۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان