//
کدخبر: ۳۷۹۵۶۸ //

در شب درس نخوانید! + دلایل

خواب کافی بر مهارت های زبان آموزی کودکان موثر است.

در شب درس نخوانید! + دلایل
به گزارش فرتاک نیوز،

 نسل هاست که بسیاری از دانش‌آموزان این تصور باطل را دارند که با نخوابیدن و  شب   زنده داری  در  شب  امتحان نتایج مطلوبی به دست می‌آورند . بسیاری از نوجوانان شب ها تا دیروقت به مطالعه می پردازند و به این وسیله امیدوارند نمرات بهتری بگیرند اما در این مقاله است که این دیدگاه را زیر سوال می برد. در این تحقیق ۳۵۳ دانش آموز مدارس لس آنجلس به مدت ۱۴ روز مورد آزمایش قرار گرفتند ، در این پژوهش ساعات خواب و بیداری، عملکرد تحصیلی در مدرسه، میزان فهم دروس عمل کرد در امتحانات و تکالیف مورد بررسی قرار گرفت.

گرچه پیش‌فرض محققان این بود که مطالعه تا نیمه‌های شب بر میزان تمرکز حضور ذهن و یادگیری در کلاس درس تأثیر منفی دارد، اما شگفت آنکه محققان دریافتند کاهش ساعات خواب شبانه علاوه بر تأثیر منفی بر یادگیری بر عملکرد دانش آموزان در امتحانات و تکالیف نیز اثر مخربی دارد. هرچه ساعات خواب شبانه کاهش می‌آید مشکلات بیشتری در روز بعد بروز می‌کند. با این حال بسیاری از نوجوانان فکر می‌کنند شب‌زنده‌داری و  درس‌خواندن  تا پاسی از شب برایشان مفید است اما حتی اگر یک بار بیدار ماندن نمره شما را در یک امتحان بهبود دهد تکرار این عمل هزینه بیشتری برای شما ایجاد می کند.

درس خواندن در شب چه خطری به دنبال دارد ؟

در تحقیق دیگری که توسط تیم پژوهشی دانشگاه یورک انجام گرفته محققان دریافتند خواب کافی بر مهارتهای زبان آموزی کودکان موثر است. در این تحقیق مشخص شده است قابلیت به خاطر آوردن کلمات جدید ۱۲ ساعت پس از یادگیری اولیه در کودکانی که خواب کافی دارند بیشتر است. دکتر لیزا هندرسون مدیر این تیم تحقیقاتی می‌گوید قابلیت به یادآوردن کلمات جدید فرا گرفته شده است. یک هفته پس از یادگیری در کودکانی که خواب کافی دارند بسیار بهتر از کودکانی است که کم خواب هستند. واقعیت این است که بدن  به خواب نیاز دارد.

علامت وظیفه خواب مفید :

خواب  از مراحل مختلفی تشکیل شده است که هرکدام وظیفه خاصی در خدمت‌رسانی به سلامت بدن ایفا می‌کنند. به طور کلی خواب از چهار مرحله تشکیل شده است. مراحل ۱ و ۲ به سرعت می گذرد و بدن را برای رسیدن به مراحل سوم و چهارم آماده می کند. در این مراحل نورون ها و سلول های عصبی مغز ریتم منظمی می‌گیرند و بدن وارد فاز ترمیم خود می شود . سیستم ایمنی و قلب و عروق احیا می شوند که بر متابولیسم و رشد ماهیچه ها اثر می‌گذارند.

دکتر مت کارتر استاد دانشگاه واشنگتن در این باره می‌گوید یک خواب خوب شبانه با مرتب کردن آنچه دیروز دریافت کرده اید شما را برای لذت بردن از روز بعد آماده می‌کند. بعد از ۶ تا ۸ ساعت خواب معمول شبانه مغز فرصت تجدید قوای خود را در مرحله حرکت سریع چشم به دست می‌آورد . در این مرحله مغز سیناپسهای عصبی غیرضروری را که در طول روز ایجاد شده‌اند از بین می‌برد. سیناپسهای ضروری به وجود آمده را حفظ می‌کند و با تجدید سازمان و منظم کردن دریافتی‌های مغز ذهن شما را برای یادگیری در روز بعد آماده می‌کند. به این ترتیب او پیشنهاد می کند که مدارس ساعت کار خود را از ۸ صبح به ساعت ۱۰ منتقل کنند.

نتیجه:

آموزش  نکات مشاوره ای باعث افزایش مهارت شما دانش آموزان  عزیز در برنامه ریزی ،کنترل بهتر زمان ،تست زنی و  به زدن تست صحیح  کمک میکند.

این اطلاعات باعث می شود شما در زمان و مسیر  کنکور  بالاترین بازده را داشته باشید.

شما دانش آموزان باید تحقیق های بسیار زیادی برای انتخاب بهترین مشاوره داشته باشید اگر خواهان پیشرفت و ترقی در درس و آمادگی کامل برای کنکور باشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۵۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان