//
کدخبر: ۳۷۹۱۱۴ //
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری اچ.اف.ام.دی در کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه از رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری اچ.اف.ام.دی در مدارس کرمانشاه خبر داد.

رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری اچ.اف.ام.دی در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیماری شایع بین دانش آموزان، اظهار کرد: بیماری اچ. اف. ام. دی یک بیماری ویروسی دست، پا و دهان است که در بین دانش آموزان شیوع بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه ویروس و بیماری اچ. اف. ام. دی یک بیماری قدیمی است، افزود: در پی ابتلاء به این بیماری هفته‌های اول سیستم ایمنی بدن شروع به مقاومت خواهد کرد اما در بازه‌ی زمانی مشخص فرد مبتلا و بیمار به صورت کامل بهبود پیدا خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیماری اچ. اف. ام. دی از طریق ترشحات بزاق دهان، ترشحات بثورات و تماس با این ترشحات انتقال می‌یابد و در هفته‌های بعد نیز انتقال ویروس همچنان وجود خواهد داشت.

شکیبا با تاکید بر رعایت اصول بهداشت به ویژه در بین دانش آموزان، خاطر نشان کرد: آموزش‌های لازم در زمینه شناسایی و پیشگیری از بیماری اچ. اف. ام. دی به والدین امروز ضروری بوده و شستن مرتب دست‌ها، رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی در جلوگیری از ابتلاء مؤثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: دانش آموزانی که علائم بیماری اچ. اف. ام. دی در آنها مشاهده می‌شود باید از رفتن به مدرسه خودداری و به پزشک مراجعه کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۱۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان