//
کدخبر: ۳۷۸۳۳۸ //

علائم اصلی کرونا در کودکان تغییر کرده است

نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد، علائم اصلی ابتلا به کووید ۱۹ طی یک سال گذشته در بین کودکان و نوجوانان تغییر کرده و این موضوع می تواند خطرات خاص خود را در پی داشته باشد.

علائم اصلی کرونا در کودکان تغییر کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

تیمی از محققان طی مطالعات جدید خود به بررسی علائم عفونت شدید سندرم تنفسی ویروس کرونا در کودکان پرداخته و متوجه تغییر الگوی این علائم شدند.

پینتو پریرا، از دانشگاه کالج لندن و همکارانش برای بررسی این موضوع از داده‌ های ۵ هزار و ۸۶  کودک و نوجوان غیر بستری در بیمارستان استفاده کردند که بین ۱۱ تا ۱۷ سال سن داشتند.  همه شرکت‌کنندگان شش و ۱۲ ماه پس از آزمایش ‌های واکنش زنجیره‌ ای پلیمر یا همان پی سی آر که بین اکتبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ انجام شد، پرسش‌ نامه‌ هایی را تکمیل کردند که ابتلای آن ها به کرونا را  تأیید می‌کرد.

محققان دریافتند: ۱۰ مورد از ۲۱ علامت  این بیماری دارای شیوع کمتر از ۱۰ درصد بود. این علائم در ابتدای بیماری و ۶ و ۱۲ ماه پس از تست، مورد بررسی قرار گرفت.

محققان دریافتند: ۱۱ علامت دیگر، علی رغم اینکه در ابتدای بیماری افراد دیده شد، اما طی دوازده ماه پس از آن تا حد زیادی کاهش یافت. در این میان شیوع علائمی که اولین بار توسط نوجوانان در شش ماهگی توصیف شد، پس از گذشت ۱۲ ماه کاهش یافت.

 این موضوع نشان دهنده تغییر الگوی علائم کرونا در کودکان و نوجوانان بوده و برای نمونه تنگی نفس و خستگی برای اولین بار توسط بسیاری از جوانان در شش یا ۱۲ ماهگی توصیف شده و به نظر می رسد شیوع کلی این دو علامت در کودکان بیمار، افزایش می یابد. با این حال، شیوع تنگی نفس و خستگی در کسانی که برای اولین بار این دو علامت را توصیف کردند در ابتدا یا شش ماه پس از بیماری در هنگام انجام معاینه فردی کاهش یافت. لازم به ذکر است این الگو در افرادی که آزمایش منفی داشتند نیز ثابت بود.

شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی  The Lancet Regional Health: Europe منتشر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۳۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان