//
کدخبر: ۳۷۷۲۲۵ //

انچه باید درباره عفونت‌های قارچی ریه بدانیم

محققان می‌گویند عفونت‌های قارچی ریه در حال گسترش در بخش‌هایی هستند که قبلا هرگز دیده نمی‌شد که احتمالاً نتیجه تغییرات آب و هوایی است.

انچه باید درباره عفونت‌های قارچی ریه بدانیم
به گزارش فرتاک نیوز،

اصطلاح عفونت قارچی ممکن است شما را یاد مشکلات پای ورزشکار یا ناخن پا بیاندازد. اما برخی از گونه‌های قارچ باعث عفونت‌های تنفسی شدید می‌شوند، زمانی که فرد هاگ‌های میکروسکوپی قارچ‌های موجود در خاک را استنشاق می‌کند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا به گسترش سه بیماری قارچی پی بردند: هیستوپلاسموز، بلاستومایکوز و کوکسیدیوئیدومیکوزیس (که معمولاً تب دره نامیده می‌شود).

هر یک زمانی محدود در مناطق خاصی از ایالات متحده شیوع داشتند.

«جرج تامپسون»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «اکنون بیش از ۱۰ درصد از عفونت‌ها خارج از محدوده سنتی خود رخ می‌دهند.»

تب دره از نظر تاریخی به کالیفرنیا و جنوب غربی ایالات متحده محدود می‌شد. اما اکنون این بیماری به سمت شمال و به سمت شرق در حال گسترش است.

در همین حال، هیستوپلاسموز یک بیماری در غرب میانه و بخش‌هایی از شرق بود. اکنون موارد در بسیاری از نقاط کشور در حال تشخیص است.

اما به گفته تامپسون، حتی در مناطق بومی شناخته شده، عفونت‌های قارچی ریه کمتر تشخیص داده می‌شوند.

اکنون محققان مشاهده کردند که ۴۸ ایالت ایالات متحده اکنون سالانه تعداد "قابل توجهی" عفونت‌های قارچی ریه دارند.

این شرایط همان علائم عفونت تنفسی ویروسی یا باکتریایی مانند کووید، آنفلوانزا یا ذات الریه را ایجاد می‌کند. بنابراین پزشکان برای تشخیص صحیح باید به طور خاص قارچ را آزمایش کنند و سپس داروهای ضد قارچ تجویز نمایند.

به گفته محققان، حتی بدون تشخیص صحیح، عفونت‌های قارچی معمولاً خود به خود برطرف می‌شوند. اما گاهی اوقات می‌تواند شدید باشد، به خصوص در افرادی که مسن هستند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند. و برخی از افراد علائمی دارند که هفته‌ها تا ماه‌ها طول می‌کشد و آنها را به یک سری تشخیص‌های نادرست و احتمالاً چندین دوره آنتی‌بیوتیک‌های بی‌فایده سوق می‌دهد.

اینکه دقیقاً چرا عفونت‌های قارچی در حال گسترش هستند مشخص نیست، اما محققان به تغییرات آب و هوایی به عنوان مظنون اصلی اشاره کردند. قارچ‌ها برای رشد به شرایط خاصی نیاز دارند و تغییرات در بارندگی و ویژگی‌های خاک می‌تواند باعث گسترش گونه‌هایی شود که باعث عفونت ریه می‌شوند. محققان همچنین به نقش مهاجرت خفاش اشاره کردند. خفاش‌ها معمولاً حامل پاتوژن های قارچی هستند و می‌توانند آنها را از طریق مدفوع خود در خاک رسوب دهند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان