//
کدخبر: ۳۷۴۶۰۲ //

دمنوش‌های مخصوص تقویت سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی مسئله مهمی است که به ویژه در این روزهای پر بیماری همه ما به دنبال آن هستیم، در این مطلب چند دمنوش موثر برای تقویت سیستم ایمنی معرفی می شوند.

دمنوش‌های مخصوص تقویت سیستم ایمنی
به گزارش فرتاک نیوز،

برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید از غذا و دمنوش‌هایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، استفاده کنیم.

دمنوش‌هایی مانند آویشن شیرازی، مرزنجوش، پونه‌کوهی، نعناع، جینسینگ، اکیناسه (سرخارگل)، گل پنیرک، ختمی و زوفا، بارهنگ، قدومه شیرازی، استوقودوس، بابونه، چای سبز، سفید و کوهی، کاکوتی و عناب از جمله دمنوش‌های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

دمنوش آویشن و استوقودوس

برای این منظور باید ۳۰ گرم آویشن شیرازی را با ۱۰ گرم از هر یک از این گیاهان و هفت عدد عناب داخل قوری بریزید و پس از اضافه کردن آب‌جوش به آن صبر کنید تا دمنوش به خوبی دَم بکشد. هنگام مصرف دمنوش، به آن عسل اضافه کنید، این دَم‌کرده را می‌توان روزانه  چهار تا پنج لیوان میل کرد.

دمنوش آویشن و شیرین بیان

برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری برگ آویشن به همراه یک قاشق چای‌خوری پودر ریشه شیرین بیان را به همراه پنج عدد عناب در یک قوری بریزید و یک لیوان آب جوش روی آن بیفزایید. این مخلوط را یک ربع با حرارت ملایم دم کنید و پس از صاف کردن، آن را به صورت گرم بنوشید. البته برای کسانی که فشار خون بالا دارند مصرف شیرین‌بیان بیش از سه تا چهار هفته توصیه نمی‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۶۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان