//
کدخبر: ۳۷۴۱۵۲ //
تست شخصیت شناسی | تست شخصیت

بگو چطور میخوابی تا بگم چه شخصیتی داری/ سبک خوابیدن؛ نوع رابطه شما را افشا می‌کند!

در جشنواره بین‌المللی علم ادینبورگ نتایج یک تحقیق جالب روان شناسی ارائه شده است. در این تحقیقات در زمینه روابط میان افراد، اطلاعات جالبی ارائه شده است.

بگو چطور میخوابی تا بگم چه شخصیتی داری/ سبک خوابیدن؛ نوع رابطه شما را افشا می‌کند!
به گزارش فرتاک نیوز،

 این تحقیق نشان داد که هر تغییری در روابط زوج‌ها، بلافاصله بر نوع و سبک خواب زوجین اثر می گذارد.

در این پژوهش مهمترین نکته، توجه به این مسئله است که زن و مرد در تمام طول شب در چه وضعیت خوابی به سر می برند. یعنی وضعیتی که زوجین قبل از خواب رفتن دارند، مورد نظر نیست.  موقعیتی که تمام شب در آن حالت می خوابند و صبح بیدار می شوند، تنها موقعیتی است که واقعاً اهمیت دارد.

تحقیقات پروفسور وایزمن و شخصیت شناسی براساس سبک خوابیدن

امیدواریم این مطلب بتواند درک بهتری از رابطه شما در اختیارتان قرار دهد و در صورت نیاز، در رابطه مشترک خود تجدید نظر داشته باشید. نوع خوابیدن در فرهنگ های مختلف توصیه هایی داشته است. ادیان نیز در این زمینه صحبت هایی داشته اند.

سبک آغوش ماه عسل

شخصیت-شناسی-براساس-سبک-خوابیدن-10

این سبک خوابیدن مختص زوج های تازه ازدواج کرده است. به عبارت دیگر این سبک خوابیدن میان زوج هایی روی می دهد که به تازگی ازدواج کرده اند یا مجبور بوده اند، مدتی را جدا از یکدیگر بگذرانند. در صورتی که زندگی خانوادگی زوج های متأهل پرشور و سرشار از لطافت و عشق باشد، این موقعیت و سبک خوابیدن بسیار محبوب است.

باید گفت که این سبک خوابیدن، در بین زوج هایی رایج است که ارتباط قوی با یکدیگر را حفظ کرده اند. این زوج ها هنوز نیاز دارند زمان بیشتری را با هم گذرانده و بیشتر با هم ارتباط برقرار کنند.

سبک نگاه ستارگان یا گفتگو در شخصیت شناسی براساس سبک خوابیدن

شخصیت-شناسی-براساس-سبک-خوابیدن-9

در این سبک خوابیدن، زوجین هر کدام به پشت می خوابند. معمولاً یک نفر به پشت دراز می کشد در حالی که دیگری سر خود را روی شانه شریک زندگی خود قرار می دهد. به این ترتیب او را به خود وابسته تر می کند. این زوج رابطه خوبی با هم دارند، اما گاهی اوقات در موقعیت هایی که یکی از آنها کمی ناراحت می شود، مجبور می شوند بیشتر همدیگر را در نظر بگیرند.

سبک گهواره دلبر

شخصیت-شناسی-براساس-سبک-خوابیدن-11

این سبک هم تا اندازه ای شبیه حالت قبلی است، اگرچه به نسبت به سبک قبلی صمیمی تر است. این وضعیت خواب در میان زوج هایی که از نشان دادن دائم احساسات خود نمی ترسند بسیار رایج است. آنها نسبت به همدیگر بسیار مهربان هستند و به یکدیگر اهمیت زیادی می دهند. این موقعیت به طور معمول به این معنی است که مرد در رابطه، رئیس و سلطه گرتر است.

سبک دوست داشتن تو در شخصیت شناسی براساس سبک خوابیدن

شخصیت-شناسی-براساس-سبک-خوابیدن-1

این سبک خوابیدن نشان می دهد که زوج ها معمولاً از بودن در کنار هم خوشحال هستند. لذا به صورت واقعی از روابط خود لذت می برند. این سبک خوابیدن نشان دهنده احترام متقابل به فضای شخصی است. پشت لمس کردن یکدیگر به این دلیل است که برای هر کدام از طرفین مهم است که حضور شریک زندگی خود را همیشه احساس کند.

سبک آزادی

شخصیت-شناسی-براساس-سبک-خوابیدن-2

این سبک نشان می دهد که زوج بلافاصله پس از دعوای شدید به رختخواب می روند و به این سبک استراحت می کنند. با این حال، یک توضیح جایگزین وجود دارد: هر دو شریک احتمالاً افراد بسیار مستقل و خودمحور هستند که به فضای شخصی زیادی نیاز دارند.

سبک پادشاه تخت در شخصیت شناسی براساس سبک خوابیدن

شخصیت-شناسی-براساس-سبک-خوابیدن-8

زوج هایی که تمایل دارند خود را در همه جای تخت پخش کنند، معمولاً کسانی هستند که به جای نشان دادن احساسات خود به شریک زندگی، نیاز به ابراز وجود را احساس می کنند. رفتار آنها در روابط اغلب بسیار خودخواهانه است که در عادات خواب آنها نیز منعکس می شود.

سبک قاشقی

شخصیت-شناسی-براساس-سبک-خوابیدن-5

این سبک خوابیدن، نشان دهنده روابط هماهنگ و در عین حال پرشور است. این موقعیت در چند سال اول ازدواج بسیار محبوب است. شریک پشت سری در این سبک خواب، معمولاً نقش مسلط را در چنین روابطی ایفا می کند. برعکس، شریک دیگر از احساس محافظت لذت می برد.

سبک قاشقی شل در شخصیت شناسی براساس سبک خوابیدن

شخصیت-شناسی-براساس-سبک-خوابیدن-6

زوج‌هاییکه سبک « قاشقی شل » را برای استراحت و خواب انتخاب می‌کنند، آزادی بیشتری برای یکدیگر فراهم می‌کنند. این یکی از پیچیده ترین مواضع با حداقل دو تفسیر ممکن است:

این سبک منعکس کننده یک رابطه بدون اشتیاق است. حداقل یکی از شرکا این احساس را دارد. او دیگر نیازی به تماس فیزیکی احساس نمی کند یا به سادگی از شریک زندگی خود ناراضی است.

در حالت دوم، شریکی که پشت می کند. طرف مقابل را به ابراز احساسات تحریک می کند و مایل است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سبک آغوش پا

شخصیت-شناسی-براساس-سبک-خوابیدن-7در این سبک، شریک های زندگی ترجیح می دهند در تماس نزدیک با یکدیگر نخوابند. اما به طور معمولی پاهای یکدیگر را لمس می کنند. معمولاً زوج‌هایی که به این شکل می‌خوابند، هماهنگی خانوادگی و اعتماد متقابل دارند. آنها به یکدیگر آزادی می دهند. در حالی که یک پل کوچک برای لمس و احساس یکدیگر حتی در شب نگه می دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان