//
کدخبر: ۳۷۳۱۴۱ //

واکسن آنفولانزا خطر این سکته را دور می کند

داده های مطالعه اخیر منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که دریافت واکسن آنفلوآنزا ممکن است احتمال سکته مغزی را در میان بزرگسالان به ویژه افراد زیر ۴۵ سال کاهش دهد.


واکسن آنفولانزا خطر این سکته را دور می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر "جیانندرا کومار"، متخصص مغز و اعصاب در مایو کلینیک که در این مطالعه شرکت نداشته، می‌گوید: مدت‌هاست مشخص شده است که عفونت‌های تنفسی خطر سکته مغزی را در روزهای بعد از ابتلا به آن ها افزایش می‌دهند.

علائم آنفلوآنزا از جمله سرفه، گلودرد، خستگی و گاهی تب می توانند به طور ناگهانی ظاهر شوند.

دکتر کومار می گوید: عفونت های تنفسی در سه روز اول پس از شروع عفونت خطر سکته مغزی را افزایش می دهند.

در حال حاضر چندین نظریه در پاسخ به این سوال که چرا ابتلا به آنفلوآنزا ممکن است احتمال بروز سکته مغزی را در افراد افزایش دهد، وجود دارد.

دکتر کومار در این باره می‌گوید: بعضی از این عفونت‌ها، شرایط انعقاد خون را افزایش می‌دهند، دوره‌ای گذرا که در آن استعداد بیشتری برای تشکیل لخته خون وجود دارد. هنگامی که لخته ها تشکیل می شوند، می توانند جریان خون به مغز را مسدود کنند.

حدود ۹۰ درصد از تمام موارد سکته‌های مغزی از نوع سکته مغزی ایسکمیک است. سکته مغزی ایسکمیک یک وضعیت اورژانسی مغزی است که طی آن یک لخته منجر به انفارکتوس مغزی می شود.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، سکته مغزی می تواند زندگی افراد را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل کاهش خطر بروز این عارضه در افراد بسیار ضروری است و یکی از راه‌های کاهش خطر ابتلا به عفونت ویروسی، تزریق واکسن‌های موجود برای مقابله با این بیماری‌ها از جمله واکسن آنفلوآنزاست.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۱۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان